مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سمیرم گفت: طی سه ماهه اول امسال 26 خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم با دریافت وام خودکفایی مستمری آنان قطع شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران عبدالرضا خودسیانی اظهار کرد: اعتبارات واحد خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب تسهیلات امدادی و بانکی است که تسهیلات امدادی بدون هیچ سودی به صورت قرض الحسنه و تسهیلات بانکی با سود4 درصد و قرض الحسنه به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی از اجرای بیش از  100طرح امدادی در سال گذشته در زمینه واحدهای صنفی، صنعتی، دامداری، کشاورزی، حمل و نقل و مشاغل خانگی خبر داد و گفت: مجموع طرح‌های اجرا شده از محل صندوق اشتغال نیازمندان کمیته امداد در سال گذشته به تعداد102  فقره به مبلغ 8 میلیارد و 806 میلیون و 400 هزار ریال است.

مدیر کمیته امام خمینی(ره) شهرستان سمیرم افزود: از سایر منابع نیز به تعداد 410 فقره به مبلغ 3میلیارد و 750 میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد سمیرم پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال 91 اعتبارات بانکی مشخص شده از ماده 76 و 11 برنامه بودجه بود، اعلام کرد: تعداد 61 فقره وام قرض الحسنه بانکی بند 11 به ارزش 5میلیارد و 200 میلیون ریال  و نیز 76 فقره وام قرض الحسنه بانکی بند 76 بودجه به ارزش 7 میلیارد و 300 میلیون ریال به متقاضیان کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم پرداخت شد.

خودسیانی تصریح کرد: اعتبارات بانکی در سال گذشته بین بانک‌ها توزیع شد که بانک‌های کشاورزی شعبه مرکزی و شعبه بیده، بانک ملت، بانک ملی شعبه مرکزی بهترین همکاری را با این نهاد در پرداخت تسهیلات به متقاضیان مددجوی کمیته امداد سمیرم داشتند.

وی، وام‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و اشتغال را از جمله سرفصل‌های تسهیلات خودکفایی کمیته امداد سمیرم عنوان کرد و افزود: میزان وام کارانگیزی حداکثر 2میلیون تومان است و پرداخت آن به متقاضیان خودکفائی و کسب درآمد نیست.

این مقام مسئول اضافه کرد: وام توان افزایی به میزان حداکثر 50 میلیون ریال است که در این طرح کسب درآمد مورد نظر کمیته امداد است و هدف خودکفایی نیست.

وی، ارزش وام خوداشتغالی را 100 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این طرح هم کسب درآمد و هم به خودکفایی رسیدن و خارج شدن مددجو از چرخه حمایت این نهاد است.

خودسیانی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال مستمری 26خانواده به دلیل دریافت وام خودکفائی و رسیدن به یک منبع درآمد قطع ی شود و لی سایر خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) به این خانواده‌ها تا زمان برطرف شدن این خدمات ادامه دارد.
برچسب ها: اصفهان ، مددجو ، سمیرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.