معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: 195 هزار و 251 نفر از مردم استان در راستای اجرای طرح سلامت ایرانیان از نظر فشارخون سنجش شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان امیدعلی پاپی افزود: با اجرای طرح سلامت ایرانیان از روز 14 اردیبهشت تاکنون این تعداد از افراد بالای 30 سال استان از نظر میزان فشار خون و قد و وزن سنجش شدند و تعداد زیادی از آنان دارای فشار خون بودند که به مراحل بعدی این طرح ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح سلامت ایرانیان از 14 اردیبهشت سال جاری به مدت یک هفته به صورت پایلوت در مراکز شهری انجام شد، تصریح کرد: همچنین این طرح به دلیل ضرورت از 19 اردیبهشت تاکنون در تمامی مراکز درمانی و پایگاه های شهری استان ادامه دارد و به همین منظور مردم می توانند ظرف ماه آینده نسبت به انجام این آزمایش ها اقدام کنند.

وی اظهار داشت: به همین منظور 22 مرکز شهری، 79 مرکز بهداشتی و 49 پایگاه مجری طرح برای اجرای این طرح در سطح استان همکاری جدی دارند.

وی با بیان اینکه در مجموع 466 هزار نفر جمعیت شهری مشمول این طرح هستند، تصریح کرد: از مردم درخواست می شود مردم زودتر برای اتمام این طرح، نسبت به مراجعه به مراکز بهداشتی شهری و مرکز شهری جهت انجام این آزمایش ها اقدام کنند.

پاپی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح علاوه بر فشار خون، قد و وزن افراد مراجعه کننده نیز اندازه گیری می شود، اظهار داشت: در صورت مشاهده بیماری فشار خون در افراد آنان به پزشکان عمومی و در مرحله بعدی به پزک متخصص ارجاع داده می شوند.

وی اضافه کرد: همچنین به افراد با اضافه وزن نیز جزوه های آموزشی جهت کاهش وزن داده می شود تا از بروز برخی بیماری ها در این افراد نیز جلوگیری شود./ع

برچسب ها: سنجش ، فشارخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.