معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از دستیابی محققان کشور به تکنولوژی ساخت سه دستگاه ونتیلاتور توربوفن، الکترو شک و اکسیژن خانگی خبر داد.

دکتر مصطفی قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه 6 طرح ساخت تجهیزات پزشکی در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به تصویب رسیده است گفت: یکی از این طرح ها ونتیلاتور با تکنولوژی توربوفن است که این دستگاه نسبت به ونتیلاتور موجود حجم پایین و دقت بالایی دارد و می تواند تمام نیاز یک ICU را برطرف کند. 

وی ادامه داد: ونتیلاتور موجود به صورت مخزنی بوده و هوای داخل را با فشار وارد ریه مریض می کند ولی در ونتیلاتور توربوفن دیگر مخزنی وجود ندارد و هوا به صورت گردشی وارد ریه مریض می شود. 

قانعی در خصوص طرح دوم عنوان کرد: طرح دیگر مورد تایید ساخت دستگاه الکترو شک است که این وسیله مورد نیاز همه بیمارستان ها، اورژانس ها و آمبولانس ها است که برای اولین بار محققان کشور موفق به تولید و ساخت این دستگاه در کشور شده اند. 
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به تولید اکسیژن خانگی به عنوان سومین طرح تایید شده اظهار داشت: کسانی که مشکلات ریوی شدید دارند باید به صورت مدام برای تامین اکسیژن به کپسول اکسیژن وصل باشند این دستگاه اکسیژن خانگی توانایی دارد که با اتصال به برق، اکسیژن مورد نیاز بیمار را در هر جایی با کمترین تجهیزات فراهم کند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار