بمناسبت هفته قوه قضاییه و همزمان با نیمه شعبان جشن آزاد سازی 20 نفر از محکومان مالی در جرایم غیرعمدی استان اردبیل به همت ستاد دیه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این آیین با اشاره به ویژگی های دوران غیبت کبری امام عصر و تکالیف و وظایف شیعیان و مسلمانان در عصر غیبت توجه به صحت عمل و صداقت در رفتار و خلوص کردار را راهی اصولی برای تقرب به پروردگار متعال و کسب خوشنودی امام زمان (عج) دانست.

غلامعلی رضایی به دیدگاه منحصربفرد دین اسلام به موضوع زندان و زندانی اشاره کرد و افزود: تنها مکتبی که زندانی کردن را به عنوان آخرین راهکار در قبال مجرم و زندان را دانشگاهی برای اصلاح و تربیت و بازپروری بزهکار
می داند مکتب حیات بخش اسلام است.

وی با تاکید بر لزوم زندان زدایی و استفاده از مجازات های جایگزین حبس توسط قضات وضعیت حاکم بر زندان های استان را بسیار عالی ارزیابی کرد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: بر اساس نتایج بدست آمده از بازرسی های اخیر هیات حقوق شهروندی از زندان های استان خدمات چشمگیری در بحث رسیدگی به امور زندانیان و اصلاح و تربیت مددجویان صورت گرفته است.

وی با قدردانی از مدیریت زندان های استان و فعالیت های قابل تحسین ستاد مردمی دیه در رسیدگی به وضعیت زندانیان نیازمند در جرایم غیرعمدی و خانواده هایشان این مراسم را مقدمه ای برای جشن بزرگ آزادسازی زندانیان در ماه مبارک رمضان دانست./ع

برچسب ها: اردبیل ، آزادی ، جرائم ، غیر ، عمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.