نخست وزير دولت موقت لبنان ؛ از همه لبناني ها درخواست کرد از افتادن در دام فتنه و دودستگي برحذر باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ، نجيب ميقاتي بعد از ديدار با نخست وزيران سابق لبنان در سخناني به اوضاع منطقه عبرا در شرق شهر صيدا اشاره کرد و گفت در پايان اين نشست بر نکات زير تاکيد شد؛ 
1-تسليت به همه لبناني ها و همه خانواده هاي شهداي ارتش و شهداي شهروندان غيرنظامي بي دفاع و بيگناهان از فرزندان شهر صيدا و ساير شهدايي که در مناطق مختلف لبنان جان خود را از دست داده اند. 
2- محکوميت و رد هرگونه تجاوز به ارتش لبنان يا هر نهاد امنيتي رسمي از هر طرفي که باشد زيرا ارتش سپري براي محافظت از ميهن در برابر تلاش ها براي تجزيه و ايجاد هرج و مرج و تلاش ها براي ضربه زدن به استقلال لبنان و حاکميت ملي است. 
3- تاکيد بر پايبندي به دولت و نهادهاي آن و وحدت اين نهادها و در راس آنها وحدت نهادهاي نظامي و امنيتي. 
4- رد تلاش هاي پي در پي و شکست خورده براي قرار دادن ارتش در مقابل مسلمانان سني و معرفي آنها به عنوان گروه تندرو و مخالف دولت، اين در حالي است که آنها طرفدار دولت و به اجراي قانون پايبند هستند. ما اتفاق نظر داريم و به صراحت کامل با مردم در همه مناطق که احساس مي کنند قانون بر گروهي از لبناني ها جداي از بقيه اجرا مي شود ، اعلام همبستگي مي کنيم و به آنها مي گوييم که ما با آنها عهد مي بنديم که تلاش کنيم تا قانون در مورد همه لبناني ها به صورت مساوي اجرا شود و نهادهاي کشور در برابر همه بدون تبعيض مسئول هستند و در اين زمينه از ارتش و نيروهاي امنيتي مي خواهيم ماموريت هاي امنيتي خود را به طور کامل و عادلانه انجام دهند. براين اساس ما از مردم در صيدا و عرسال و طرابلس و بقاع غربي و عکار و بيروت و جنوب مي خواهيم در برابر دامي که براي آنها و ارتش و زندگي مشترک در لبنان به منظور ايجاد درگيري ميان آنها و نهادهاي کشور براي آسيب وارد کردن به آنها و وحدت آنها و لبنان پهن شده است ، مراقب و هشيار باشند. 
5- اجراي طرح امنيتي در شهر صيدا ضروري است و ارتش و نيروهاي امنيتي رسمي مسئوليت آن را به عهده بگيرند و متجاوزان به ارتش را بازداشت کنند و آنها را براي بازخواست و مجازات به دستگاه قضايي ارجاع دهند و تحقيق فوري و شفاف درباره عللي که به وقوع اين حوادث اخير و خطرناک منجر شده است ، صورت گيرد و خسارت هايي که در پي درگيري هاي اخير به شهروندان وارد شده است جبران شود. 
6- مسلمانان سني که بهاي سنگيني به منظور دفاع از حاکميت ، استقلال و آزادي لبنان پرداخته اند ، تاکيد دارند که آنها همواره به ميهن شان متعهد هستند و لبنان ميهن همه باقي خواهد ماند و آنها با دولت قوي و عادل و حاکميت منطق قانون و نهادها و برابري بين همه شهروندان بدون هيچ تفاوت يا تبعيضي ، موافقند. 
7- شرکت کنندگان در اين نشست از مردم در همه لبنان به ويژه در شهر طرابلس و همچنين همه لبناني ها مي خواهند از افتادن در دام فتنه و دودستگي برحذر باشند و آنها را به خويشتنداري دعوت مي کنند و از آنها مي خواهند به همه کساني که قصد دارند از آب گل آلود ماهي بگيرند اجازه ندهند به اهدافشان برسند. 
8-شرکت کنندگان در اين نشست بر پايبندي به زندگي مشترک اسلامي-مسيحي  و اسلامي-اسلامي و حفظ صلح داخلي و دفع فتنه بين مردم اعم از سني و شيعه تاکيد مي کنند.
9-شرکت کنندگان در اين نشست بر لزوم پايبندي به سياست فاصله گرفتن و پايبندي به احترام گذاشتن به بيانيه بعبدا و حفظ استقلال و حاکميت و کرامت لبنان و لبناني ها و وارد نکردن آنها در درگيريهاي منطقه اي يا بين المللي تاکيد کردند. 
10-شرکت کنندگان در اين نشست بر اهميت تشکيل دولت جديد در نزديکترين زمان ممکن تاکيد کردند تا مسئوليت هاي قانوني خود را در اين شرايط دشوار و استثنائي به عهده بگيرد.








برچسب ها: بین الملل ، لبنان ، میقاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار