گاه با حقایقی روبرو می شویم که پرده از بسیاری از تصورات بر می دارد و رنگ حقیقت به آن می پوشاند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران همواره میان زنان و مردان تفاوتهایی وجود داشته است که اکنون علم در بسیاری از موارد توانسته آنها را اثبات نماید.
که یکی از آنها اختلاف در گرایشها و علائق زنان و مردان و از سوئی کاستی و یا کثرت برخی عادات و حتی تفاوتهای بیولوژیکی درزنان و مردان است نه تنها ساختار مغز زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است بلکه مردان وزنان از مغزشان به طرز متفاوتی استفاده می نمایند در مغز زنان اتصالات و ارتباطات بیشتری بین دو نیمکره چپ و راست وجود داشته که به آنها این توانایی را می دهد تا ازمهارت گفتاری بهتری نسبت به مردان برخوردار باشند از طرف دیگر در مردان ارتباط کمتری بین دو نیمکره مغزشان وجود داشته  و به آنها این قابلیت را می دهد تا دارای مهارت بیشتری در استدلالهای انتزاعی و هوش دیداری، فضایی و . . . باشند.
بیشتر عادات مردان وزنان را می توان توسط نقش آنان در روند تکامل توضیح داد.
با وجود تغییر شرایط زندگی باز هم زنان ومردان تمایل به پیروزی از برنامه بیولوژیکی خود هستند.
مردان قادر هستند تا مسیر حرکت خود را به خاطر بسپارند.
زیرا در گذشته مردان می بایست شکار خود را رد یابی کرده و آن را گرفته و به خانه باز می گرداندند در حالی که زنان دارای دید محیطی بهتری بوده که به آنها کمک می کند اتفاقات پیرامون منزل خود را زیر نظر گرفته و خطر در حال نزدیک شدن به خانه را شناسایی کنند.
مغز مردان جهت شکار کردن برنامه ریزی شده که حوزه دید محدود آنها را توجیه می کند اما مغززنان قادر است دامنه اطلاعات وسیعتری را رمز گشایی نماید.
تحقیقات نشان داده است که از نظر برخی کارکرد های متعددی از جمله برتری نیمکره های مغزی میان دختران و پسران تفاوت وجود دارد.
بین هوش کلی دختران و پسران تفاوتی وجود ندارد اما دختران در توانایی های روانی –کلامی ، خواندن و فهمیدن، چالاکی انگشتان دست، مهارت های منشی گری نسبت به پسران برتری دارند و برتری پسران نسبت به دختران در زمینه هایی چون استدلال ریاضی، توانایی دیداری فضایی- استعداد فنی، سرعت و هماهنگی حرکات عضلات درشت است.
صرف نظر از تفاوت روش تربیتی دختران و پسران و عوامل فرهنگی و نوع انتظاری که از افراد بر حسب جنسیت آنها می رود برتری نیمکره در دو جنس و تفاوت کار کرد دو نیمکره راست و چپ سبب تفاوتهایی حتی از نظر فیزیکی و بیولوژیکی در آنان خواهد شد به طوریکه به فعالیت کلامی و راست دستی و از سوئی فعالیت بیشتر نیمکره راست در مردان سبب چپ دستی و لکنت بیشتر  در آنان می شود.
گفتنی است اگر چه تفاوت در هوش و ساختار مغزی زنان و مردان سبب تفاوتهایی در عملکرد آنان می شود اما باید توجه داشت که هر گونه کاستی و ضعف در فعالیتها را می توان با تمرین بیشتر ارتقاء بخشید. /ل
برچسب ها: پسران ، دختران ، نیمکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار