زاهدان/

افتتاح آزمایشگاه «DNA» در سیستان و بلوچستان

آزمایشگاه «DNA» با حضور مسئولان کشوری و استانی در سیستان و بلوچستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاحیه این آزمایشگاه اظهار داشت: افتتاح این آزمایشگاه نقش محوری و کلیدی در استان خواهد داشت و بسیاری از مشکلات موجود در استان را مرتفع می‌کند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی گفت: در عرصه کنونی خوشبختانه زمینه‌های رشد و توسعه کشور فراهم شده، به طوری که خدمات به سمت مردم سوق داده می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: سیستان و بلوچستان با عزم و اراده دولتمردان مسیر توسعه و پیشرفت را طی خواهد کرد.

حاتم نارویی تصریح کرد: افتتاح آزمایشگاه تشخیص هویت در این استان با توجه به شرایط حساس و ویژه آن ضرورتی بسیار مهم به شمار می‌رفت که امیدواریم روزبه‌روز بر توسعه آن افزوده شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان بحث مشکوک و التابعین را داریم و افتتاح این آزمایشگاه یکی از نیازهای این استان است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اضافه کرد: یکی از ابزارهایی که به صورت صددرصد هویت افراد را مشخص می‌کند، آزمایشگاه «DNA» است.

وی گفت: تا پیش از این، مراجعه‌کنندگان به آزمایشگاه مشهد، شیراز و تهران مراجعه می‌کردند و این امر برای مردم بسیار سخت بود که با افتتاح این آزمایشگاه در زاهدان، از بسیاری از هزینه‌های مردم کاسته می شود.

وی ادامه داد: هزینه افتتاح این آزمایشگاه به همراه تجهیزات و نیروی انسانی، 800 میلیون تومان است.

این آزمایشگاه با حضور قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، معاون پزشکی آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی و مسئولان استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید./ع

برچسب ها: آزمایشگاه ، dna ، زاهدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.