شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: شیخ حمد بن خلیفه، امیر قطر تصمیم گرفته است ، قدرت را به یکی از پسران خود واگذار کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان ، شایعات درباره انتقال قدرت در قطر از چند سال پیش شروع شد و در ماهها و هفته های گذشته قوت بیشتری گرفت و اکنون این خبر رسمی شده است.

براساس گزارشها شیخ حمد بن خلیفه امیر قطر با خانواده سلطنتی ساعاتی پیش صحبت کرده و از تصمیم و نیت خود برای واگذاری قدرت به پسر سی و سه ساله خود شیخ تمیم بن حمد خبر داده است.امیر قطر گفت می خواهد قدرت را به نسل جوانتر واگذار کند.
قطر می گوید هیچ چیزی با وجود تغییر در رهبری تغییر نخواهد کرد و این کشور در سیاست همچنان بازیگر فعال و به لحاظ اقتصادی نیز در منطقه قدرت قوی خواهد بود و در موضوعاتی نظیر سوریه نقش چانه زنی خواهد داشت.

توجه های بسیاری بر روی قطر است و این کشور در برهه حساسی بسر می برد. قطر تبدیل به بازیگر بزرگ در منطقه شدو نقش حساسی در گفتگوهای صلح در افغانستان ،میزبانی طالبان و حمایت از شورشیان سوریه بازی کرده است. قطر تاکید می کند هیچ یک از این سیاست ها تغییر نخواهد کرد اما باید دید پسر امیر قطر چگونه کشور را رهبری خواهد کرد. هنوز مشخص نیست واگذاری رسمی قدرت چه زمانی اتفاق می افتد. ما انتظار داریم فردا بیانیه ی دراین باره صادر شود.

 ما هر روز به دفتر طالبان در قطر سر می زنیم اما این دفتر همچنان خالی است.ما از مقامات امریکایی شنیدیم قرار بود جیمز دابین فرستاده ویژه آمریکا در پاکستان و افغانستان هفته گذشته با طالبان دیدار کنداما این دیدار به تعویق افتاد.

جیمز دابین امروز به کابل رفت تا با حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان دیدار کند اما این گفتگوها به تعویق افتاده است. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفته است اگر طالبان از شرایط تعیین شده برای این گفتگو تبعیت نکنند،آمریکا بستن این دفتر را بررسی می کند.
برچسب ها: قطر ، سیاست ، شیخ حمد ، برکناری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار