پیامدهای تظاهرات و اعتراضات اخیر در استانبول ترکیه خسارات زیادی به بخش گردشگری در این شهر وارد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ؛ در پی وقوع ناآرامی های اخیر در استانبول بسیاری از گردشگران رزروهای خود را لغو کردند و از سفر به استانبول منصرف شدند. 

عمار قط گزارشگر این شبکه در گزارشی در این باره با اشاره به این که اعتراضات اخیر در استانبول صنعت گردشگری در این شهر را به شدت تحت تاثیر قرار داد افزود: آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد در دو هفته اخیر بیش از یکصد و چهل هزار رزرو هتل لغو شده است و میزان رزروهای شخصی و تورهای گردشگری از داخل و خارج کشور نیز به شدت کاهش یافته است. کاهش سفر گردشگران همه مناطق استانبول حتی مناطقی را که آرامش در آنجا برقرار است شامل شده است. 

آدام کاراس گردشگر استرالیایی گفت: هر کس می شنید که ما قصد داریم به استانبول بیاییم به ما هشدار می داد و می گفت: دیوانه ای؟ ولی من از مدت ها پیش برای این سفر جا رزرو کرده بودم و نمی توانستم برنامه را تغییر دهم. سفر ما تا حدودی تحت تاثیر (ناآرامی های استانبول) قرار گرفت ولی به میدان تقسیم نمی رویم. 

در ادامه گزارش آمده است: تعداد رزروهای لغو شده به حدود دویست و پانزده هزار رزرو می رسد که دویست و نود و هشت هتل را شامل می رود و خساراتی بالغ بر پنجاه و چهار میلیون یورو به آنها وارد کرده است و علاوه بر این مبالغ حاصل از فعالیت های گردشگری را که کشور از دست داده است نیز باید به خسارات بالا افزود. 

لورین میکلس گردشگر آمریکایی گفت: به نظر من گردشگری در استانبول به سبب اعتراضات در میدان تقسیم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت زیرا افرادی که قصد سفر به استانبول دارند از موقعیت میدان در این شهر مطلع نیستند و بیم آن دارند که در صورت گم کردن راه خود در اعتراضات میدان تقسیم گرفتار شوند. مقامات ترکیه امیدوارند خسارات وارده به صنعت گردشگری در استانبول را در موسم گردشگری ماه رمضان جبران کنند. 

برچسب ها: ترکیه ، اعتراض ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار