درگیریهای شدید بین نیروهای ارتش لبنان و شبه نظامیان وابسته به احمد الاسیر شیخ فتنه گر سلفی در شهر صیدای لبنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در گفتگوی تلفنی با المنار گفت درگیریها در منطقه عبرا در حومه شهر صیدا بین نیروهای ارتش سوریه و شبه نظامیان وابسته به احمد الاسیر ادامه دارد. شدت درگیریها شب گذشته کاهش یافت اما از سپیده‌دم درگیریها تشدید شده است.
ارتش لبنان به تثبیت مواضع خود در عبرا اقدام کرده است و به عملیات خود ادامه خواهد داد اگرچه از مذاکرات نیز صحبت می شود .
محور دیگر درگیریها نیز اردوگاههای فلسطینی در صیداست. هم اکنون شما صدای شلیک خمپاره ها را می شنوید .
گروه جماعت اسلامی و هیئت علمای مسلمان نزد ارتش لبنان وساطت کرده اند اما ارتش اصرار دارد که به عملیات خود ادامه دهد تا به هدفش برسد به ویژه آنکه شمار زیادی از نیروهای ارتش لبنان شهید شدند و عقب نشینی ارتش غیر ممکن شده زیرا ابهت ارتش به بوته آزمایش گذاشته شده است.
درگیریها در اردوگاهها از ساعت نه دیشب بین نیروهای ارتش و اعضای گروه « جند الشام » در محله الطواری آغاز شده است و ادامه دارد. برخی گروههای فلسطینی در تلاشند نگذارند فلسطینیان در امور لبنان دخالت نکنند.
اعضای گروه جندی الشام در تلاشند به احمد الاسیر و گروهش کمک کنند تا از فشارها به وی بکاهند تا ارتش را از ادامه نبرد منصرف کنند اما ارتش لبنان با این تحرکات برخورد کرده است.
ارتش لبنان در منطقه عبرا موفقیتهای زیادی داشته است. این منطقه مملو از ساختمانهای مسکونی است و گروههای وابسته به احمد الاسیر در این منطقه حضور دارند و سنگربندی کردند و به سوی نیروهای ارتش تیراندازی می کنند .
یک منبع امنیتی به شبکه المنار گفت شمار شهدای ارتش لبنان در درگیری با افراد مسلح وابسته به احمد الاسیر (شیخ فتنه گر سلفی ها در صیدا) در منطقه عبرا در حومه شهر صیدا به 15 نفر رسید ..
برچسب ها: بین الملل ، لبنان ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار