رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه سيماي خاورميانه بر بال مجاهدين في‌سبيل‌الله در حال تغيير است گفت:‌ آمريكا مي‌خواهد خاورميانه جديد بدون مقاومت ايجاد شود اما اين يك هوس سياسي است.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به کاشان، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي كه با دعوت آيت‌الله نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان به اين شهرستان سفر كرده بود، شامگاه يكشنبه 2 تيرماه در مصلي اين شهر و در جمع مردم ضمن تبريك ميلاد باسعادت حضرت ولي عصر گفت: خوشحاليم كه چنين بنايي به عنوان مصلي در اين شهر در نظر گرفته شده  و براي نظام جمهوري اسلامي ايران افتخار است كه  نماز جمعه را در 34 گذشته پايه گذاري كرده كه يكي از بخش‌هاي مهم در نظام ما اقامه نماز جمعه است.  
 
وي با بيان اينكه امشب شبي است كه اميد مسلمانان در زمينه آينده‌شان روشن مي‌شود،‌ اظهار داشت: ما مكاتب مختلفي داريم كه ايده‌هاي برجسته‌اي داشتند اما در زمان امتداد نداشتند بنابراين يكي از ويژگي‌هاي مكتب ما اين است كه در آن ولايت تكويني وجود دارد.  
 
رئيس مجلس افزود: مرحوم فيض كاشاني كه از استوانه‌هاي تفكر اسلامي است متعلق به منطقه كاشان بوده و كتابي تحت عنوان "شوق مهدي" دارد كه اشعار زيبايي دارد.  
 
لاريجاني تصريح كرد: چيزي كه انسان را كامل مي‌كند و به سعادت مي‌رساند قرآن و احاديث است چرا كه اين موضوع را فيض كاشاني دريافت كرده است.  
 
نماينده مردم قم اظهار داشت: مرحوم علامه طباطبايي عالم بزرگ ديگري است كه در نهايت كار تامل در قرآن را انتخاب كرده و الميزان را نگاشته است.  
 
رئيس قوه مقننه گفت:‌ما دو تجربه داشته‌ايم؛ يكي حكومت علوي توسط حضرت علي (ع) بوده و ديگري مربوط به پديده ظهور حضرت مهدي (عج) است و ما در ميانه اين دو موضوع قرار داريم.  
 
وي افزود: عمر كوتاه امام علي (ع) در حكومت يك ثمره داشت و آن اينكه ركن يك جامعه اسلامي عدالت است.  
 
رئيس مجلس تصريح كرد: اينكه رهبر معظم انقلاب در بسياري از نصايح كه در ديدار با كارگزاران انقلاب مطرح مي‌كنند به مسئله عدالت تاكيد دارد يك مبناي ديني در آن موجود است.
 
لاريجاني تاكيد كرد:‌ جامعه اسلامي جز با ركن عدالت نمي‌تواند پايدار بماند و جامعه‌اي كه عدالت در آن نباشد، لغزنده است و اين عدالت است كه باعث عميق شدن پيوندها مي‌شود.  
 
نماينده مردم قم در ادامه تصريح كرد: طرف ديگر موضوع ظهور منجي عالم بشريت است كه احاديث بسيار زيادي در اين زمينه مندرج است.  
 
رئيس قوه مقننه ادامه داد: وجود حضرت مهدي (عج) واسطه فيض الهي براي ماست و كسي كه زمينه معرفتي‌اش كامل باشد الطاف الهي را دريافت مي‌كند.  
 
وي با اشاره به اينكه چرا ما موفق به ديدن امام(عج) نيستيم گفت:‌چيزي كه ما را از ايشان دور كرده خود ما و عدم آمادگي ماست.
 
رئيس مجلس اظهار داشت:‌اگر مي‌خواهيم پيرو امام مهدي (عج) باشيم و منتظر واقعي باشيم بايد طريقي كه دوستي اهل بيت را زياد مي‌كند طي كنيم و منتظران واقعي مقام بزرگي دارند كه شايد هيچ مقامي مثل مقام منتظر نباشد.  
 
لاريجاني افزود: منتظران مهدي (عج) مثل كساني هستند كه در ركاب ايشان شمشير زده و مجاهدت كرده باشند.  
 
نماينده مردم قم اضافه كرد:‌ اگر به امام زمان(عج) عشق مي‌ورزيم بايد واقعي باشد و ايشان فرمودند در زمان غيبت به احاديث رجوع كنيد كه منظور همان فقها است.
 
رئيس قوه مقننه تصريح كرد: گاهي برخي افراد سطحي‌نگر تصور مي‌كنند نبايد غير از معصومين به كسي رجوع كنيم كه اين خرافات است.  
 
وي گفت: يكي از اشكالاتي كه استاد مطهري به آقاي شريعتي وارد مي‌كردند اين بود كه مي‌گفتند ايشان طوري سخن مي‌گويد كه علاقه مردم به علما سست مي‌شود در حالي كه راه صحيح اسلام توجه به حوزه‌ها و فقها است.  
 
رئيس مجلس گفت:‌اگر بخواهيم از حكمت‌هاي مهدوي درس بياموزيم اين است كه به فقها مراجعه كنيم.
 
لاريجاني ادامه داد: در طول تاريخ اسلام انحرافات زيادي پيش آمده ولي اينكه ما امروز از اسلام ناب بهره مي‌بريم به خاطر وجود فقها و علما بوده چرا كه آنها دفاع كرده‌اند.  
 
دبير اسبق شوراي عالي امنيت ملي در ادامه به فتاواي برخي علماي درباره كشورهاي عربي اشاره كرد و اظهار داشت: شاهد هستيم كه چه فاجعه‌اي در اين كشورها از جمله سوريه اتفاق مي‌افتد.  
 
رئيس قوه مقننه افزود: اين گروه‌هاي تروريستي بلاي جان مسلمانان شده‌اند و آبروي مسلمانان را مي‌ريزند اما يك پشت صحنه دارند كه آن پشت صحنه سرويس‌هاي اطلاعاتي غرب است.  
 
وي بيان داشت: اين گروه‌هاي تندرو با كمك آمريكا در افغانستان بوجود آمد و كنترل آن از دست‌شان خارج شد و شدند فرقه و فرقه‌اي كه در سوريه به آدم كشتن افتخار مي‌كند چه مجاهدتي دارد؛ اينها به خاطر دوري از همان مكتب است.  
 
رئيس مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامي رخ داد و پيروزي آن به اين خاطر بود كه مردم راه درست را پيموده و از استوانه ولايت پيروي كردند، تصریح کرد:  تمام كشورهاي عربي مدت‌ها است از تهديد اسرائيل به خود مي‌لرزيدند و در چند جنگي كه داشتند شكست خوردند اما در جنگ 33 روزه ديديم گروه كوچكي مثل حزب‌الله كمر اسرائيل را شكست زيرا آنها مجاهدين واقعي بودند و اين ثمره مكتب مهدوي است كه انسان‌هايي مثل كوه راسخ ايجاد مي‌كند.  
 
نماينده مردم قم تاكيد كرد: اگر نهضت كنوني دنياي اسلامي نقطه قوتی دارد به خاطر فكر مجاهدت است.  
 
رئيس قوه مقننه در ادامه به نشست اخير مخالفان حكومت سوريه اشاره كرد و گفت:‌چند روز پيش اين موجودات موزي بين‌المللي جمع شدند و گفتند بايد براي حمايت از تروريست‌ها دالان اسلحه ايجاد كنيم؛ آنها مي‌دانند چه اتفاقي در سوريه مي‌افتد ولي يك هدف دارند كه در حرف‌هاي برخي سياستمداران مشهود بوده و آن تغيير شكل و تركيب خاورميانه است.
 
وي افزود: آنها مي‌خواهند به ايران فشار بياورند؛ حزب‌الله لبنان و حماس را در تنگنا قرار دهند و سوريه را كه تنها كشور عربي است كه از مقاومت دفاع مي‌كند به هرج و مرج بكشانند.  
 
رئيس مجلس تاكيد كرد:‌خاورميانه مدنظر آنها خاورميانه‌اي است كه مقاومت در آن از بين برود و يك مكتب راهواري براي رژيم صهيونيستي باشد ولي اين يك هدف سياسي است و با واقعيت منطبق نيست و اين همان هدف سياسي بود كه آمريكا را در افغانستان با شكست مواجه كرد.  
 
لاريجاني با بيان اينكه سيماي خاورميانه بر بال مجاهدين في‌ سبيل‌الله در حال تغيير است گفت:‌ آنهايي كه در كاخ‌هاي شيشه‌اي در خاورميانه هستند و آنهايي كه به خاطر پولي كه از طريق فروش نفت به دست مي‌آورند هوس‌بازي مي‌كنند، بايد نگران باشند.  
 
نماينده مردم قم تاكيد كرد:‌ مسئله داشتن مكتب و اطاعت كردن از فقها و مراجع عاملي براي پيروزي است.
 
رئيس قوه مقننه در ادامه درس ديگر مدرسه مهدويت را شكوفا شدن استعدادها و بالفعل كردن ظرفيت‌ها دانست و گفت:‌در زمان ظهور تمام ظرفيت‌ها بالفعل مي‌شود و هيچ ظرفيت بالقوه‌اي نداريم ولي اين بدان معنا نيست كه عقلانيت نداشته باشيم و منتظر ظهور بنشينيم بلكه براي رسيدن به جامعه مهدويت تكامل را در خودمان ايجاد كنيم و خود را براي ظهور آماده نماييم.  
 
وي با بيان اينكه مسلمانان نبايد دست دوم باشند تصريح كرد: نسبت به مسائل علمي و عقلاني پيشرفت داشته و اينگونه نباشد كه جوامع غربي در مسائل علمي پيشرفت كرده و بگويند كشورهاي اسلامي كشورهاي دست چندم هستند.  
 
رئيس مجلس افزود: شكل تئوري جهاني‌سازي فريبنده بوده و در باطن توطئه‌اي بيش نيست.
 
لاريجاني در ادامه تصريح كرد: جايگاهي كه همواره از پيشرفت جامعه حمايت كرده، جايگاه ولايت فقيه بوده و همواره بر اين مسئله تاكيد كرده‌اند و بايد به اين موضوع آگاه باشيم اگر پيرو مكتب مهدويت هستيم يكي از شرايط ظهور فرزانگي عقول بشر است.  
 
رئيس قوه مقننه همچنين دوستي و مودت واقعي و آباداني جامعه را از ديگر خصوصيات جامعه مهدوي دانست و گفت:‌اينكه مقام معظم رهبري دو سال پي در پي مي‌فرمايند بايد موضوع توليد در اصل قرار گيرد ريشه در سنت اسلامي ما دارد و ما بايد براي آمادگي و ايجاد زمينه ظهور تلاش‌گر شويم.  
 
اضافه مي‌شود در ابتداي اين نشست آيت‌الله نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان و امام جمعه اين شهر و همچنين مدير اجرايي ساخت مصلي حضرت خاتم‌الانبياء شهرستان كاشان مطالبي را مطرح كردند.  
انتهاي پيام/  
 

برچسب ها: لاریجانی ، کاشان ، چنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار