تیم ملی والیبال ایران در ست نخست این دیدار 25 بر 20 به پیروزی رسید و در ست چهارم و پنجم پیروزی خود را مقابل صربستان قطعی کرد.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ، دو تیم ملی والیبال ایران و صربستان از ساعت 17 و 10 دقیقه امروز یکشنبه در چارچوب هفته چهارم لیگ جهانی برای دومین بار به مصاف هم رفتند.
 
تمام بلیت های بازی امروز نیز همانند بازی نخست از طریق اینترنت به فروش رسید و سالن مسابقات 45 دقیقه قبل از شروع مسابقه تکمیل شد.
 
تعدادی زیادی از علاقمندان که موفق به خرید بلیت نشدند به مجموعه ورزشی آزادی آمدند، اما به دلیل تکمیل ظرفیت سالن موفق به ورود به سالن مسابقه نشدند.


ملی پوشان ایران و صربستان نیز از ساعت 16 و 30 دقیقه برای گرم کردن وارد زمین شدند.
 
تیم ملی والیبال ایران در ست نخست این دیدار 25 بر 20 به پیروزی رسید تا بازیکنان با انگیزه بیشتری برای کسب نخستین پیروزی خود در لیگ جهانی گام بردارند.
 
در ست نخست خولیو ولاسکو از ترکیب سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، حمزه زرینی،  فرهاد ظریف،  امیر غفور و آرمین تشکری در تیم ملی والیبال کشورمان استفاده کرد. وقت استراحت اول را تیم ایران با امتیاز هشت بر چهار از آن خود کرد.


تیم ملی والیبال صربستان نیز این دیدار را با ترکیب نیکلا کواچویچ، ولادو پتکویچ، دراگون استانکویچ،  مارکو پوتراشچانین،،  الکساندر آتاناسیچویچ، نمانیا پتریچ و نیکولا روزیچ (لیبرو) آغاز کرد و نخستین امتیاز بازی را نیز از آن خود کرد.

تیم ملی والیبال ایران تا امتیاز 12 برتری خود را در ست نخست حفظ کرد اما صربستان با درخشش بازیکنان پشت خط زن خود در امتیاز 12 بازی را به تساوی کشید. ولاسکو نیز شهرام محمودی را در این امیتاز به زمین آورد. وقت استراحت دوم نیز با امتیاز 16 بر 13 از آن ایران شد.

در ادامه ست نخست این بازی دو سرویس شهرام محمودی به امتیاز برای ایران تبدیل شد و سرمربی صربستان در امتیاز 18 بر 13 درخواست وقت استراحت کرد. در  نهایت تیم ملی والیبال کشورمان ست نخست بازی دوم با صربستان را 25 بر 20 به سود خود خاتمه داد. 


فيليپ وريك از کشور فرانسه به عنوان داور اول و يوري موكري از اسلواکی به عنوان داور دوم  قضاوت دومین ديدار تيم ملي واليبال كشورمان در برابر صربستان در لیگ جهانی والیبال را بر عهده داشتند. همچنین سان جيان هو از كشور چين نيز به عنوان ناظر فدراسيون بين المللي واليبال (FIVB) نظارت بر دو ديدار صربستان و ايران در ليگ جهاني را بر عهده دارد.
 
نتیجه بازی
 
بازی 25 بر  20 به نفع ایران در ست نخست به پایان رسید.
 
ست دوم 26 بر 24 به نفع صربستان رقم خورد.
 
ست سوم نیز 25 بر 23 به کام حریف صرب بود . 
 
ست چهارم با حساب 25 بر22 به نتایج این بازی اضافه شد و  ایرانی ها به تساوی رسیدند.

ست دوم:

در گیم دوم کار متفاوت شد. رقابت پایاپایی بین دو تیم وجود داشت و امتیازات بین دو تیم رد و بدل می‌شد و تا پایان هم این رقابت نزدیک ادامه داشت. ایران این گیم را با نتیجه 26-24 واگذار کرد.

ست سوم:

در ابتدای این گیم، ملی‌پوشان کشورمان بازی بهتری را از خود به نمایش گذاشتند و حتی اختلاف را به سه امتیاز رساندند، اما در ادامه صربستان اختلاف را کمتر کرد و پیش افتاد. درحالی که حریف 10 بر 9 از ایران پیش افتاد ولاسکو درخواست استراحت کرد تا نقاط ضعف به بازیکنان گوشزد شود. در این گیم نیز رقابت هر دو تیم پایاپای پیش رفت، اما سرویس‌های آسکانوویچ بازهم صربستان را پیش انداخت تا امتیاز 16 برای صرب‌ها ثبت شود. برتری صرب‌ها ادامه داشت و در نهایت نیز این ست با نتیجه 25 - 23 به سود صربستان به پایان رسید.

ست چهارم به کام ایران بود
 
تیم ملی والیبال ایران ست چهارم را با ترکیب معروف، موسوی، زرینی، مباشری، ظریف و محمودی آغاز کرد. ملی پوشان کشورمان که از امتیاز اول این ست از حریف قدر خود عقب بودند در امتیاز 12 به تساوی رسیدند و وفت استراحت اول را 16 بر 13 از آن خود کردند.
 
امیر غفور نیز در این ست مانند ست های دوم و سوم در میانه ست برای کشورمان به بازی آمد، در امتیاز 20 بر 19 به سود ایران، خولیو ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد تا بر اهمیت پیروزی در این ست تاکید دوباره ای داشته باشد.


حرکات سرمربی تیم ملی والیبال صربستان که همانند بازی قبل با کت و شلوار در زمین حاضر شده بود، در لحظات حساس بازی دیدنی بود. گاهی کمر خود را از ناراحتی می گرفت و گاهی می خواست کت خود را از تن خارج کند.
 
ملی پوشان والیبال ایران در نهایت ست چهارم را 25 بر 22 به سود خود خاتمه دادند تا علاوه بر اینکه با حریف قدر خود دو بر دو مساوی شوند، یک امتیاز دیگر در لیگ جهانی والیبال به دست آورند.

ست پنجم:

حساس‌ترین گیم این مسابقه با برتری و بازی خوب ایران آغاز شد و به همین صورت ادامه پیدا کرد. اما در اواسط این گیم صرب‌ها توانستند اختلاف 4 امتیازی را به تساوی بکشانند. همین موضوع باعث شد تا ولاسکو درخواست استراحت کند و فیاضی جای زرینی را در منطقه دو گرفت.





 
 این تعویض نتیجه داد و ایران پیش افتاد. در پایان این گیم با نتیجه 15 بر 12 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا شاگردان ولاسکو 3 - 2 پیروز شده و به اولین پیروزی در لیگ جهانی برسند.

 
حاشیه ها
 
 فرهاد قائمی، در اواسط ست اول از ناحیه کمر دچار آسیب‌دیدگی شد که به نظر می‌رسد دیگر قادر به ادامه بازی نیست.
 
 بعد از برتری ایران در ست اول فریاد «ایران ایران» در سالن آزادی طنین‌انداز شد.

 حمزه زرینی که در بازی‌های قبلی به دلیل عملکردش انتقاد شده بود امروز در این دیدار به دوران اوجش بازگشته است.

 کاغذ سه تکه‌ای در سالن در دست تماشاگران وجود دارد که روی آن نوشته شده "خلیج همیشه فارس"
 
 
تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین دیدار در برابر صربستان که جمعه 31 خردادماه برگزار شد، موفق به کسب نخستین امتیاز لیگ جهانی خود از این تیم شد.
برچسب ها: والیبال ، صرب ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۲
ماشالله به بچه هامخصوصاسعیدمعروف ومحمدموسوی
Iran (Islamic Republic of)
manoabjim
۲۳:۲۶ ۰۳ تير ۱۳۹۲
آفرین داداش.ماشالله به غیرتتون
Iran (Islamic Republic of)
حسینعلی
۱۶:۳۸ ۰۳ تير ۱۳۹۲
ایران وایرانی همیشه سربلند
Iran (Islamic Republic of)
mitra
۱۲:۱۸ ۰۳ تير ۱۳۹۲
مرحبا
Iran (Islamic Republic of)
اميد
۱۲:۰۷ ۰۳ تير ۱۳۹۲
افرين
Netherlands
حسين
۰۹:۵۰ ۰۳ تير ۱۳۹۲
آفرين بربلندقامتان واليبال ايران
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۲:۳۲ ۰۳ تير ۱۳۹۲
دست مریزاد بر این غیرت ایرانی این نشان می دهد ایرانی هرچه بخواهد با برنامه ریزی درست می تواند بدست آورد
آخرین اخبار