رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر از جذب 1.8 میلیارد دلاری سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته خبر داد و مجموع سرمایه گذاریهای خارجی جذب شده به استان بوشهر را 11 میلیارد دلار مطرح و اقدامات سازمان را در این راستا تشریح کرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران ،محمد جواد بیات با بیان اینکه  مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با شناسایی 73 بسته سرمایه گذاری جهت معرفی به متقاضیان سرمایه گذاری در استان سعی کرده است نقشه راه سرمایه گذاری در استان را به سرمایه گذاران ارایه دهد ،افزود :  ،اعزام هیات های تجاری و سرمایه گذاری به کشورهای ترکیه ، حاشیه جنوبی خلیج فارس و سایر کشورهای هدف،پذیرش هیات های تجاری و سرمایه گذاری از کشورهای آمریکای لاتین ، هند و سایر کشورهای هدف از اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

 بیات در ادامه افزود:  این مرکز کتاب  جامع " بوشهر پایتخت انرژی ایران ، " را  به سه زبان انگلیسی ، عربی و فارسی وانتشار کتابچه " بوشهر بهترین مقصد سرمایه گذاری "  به دو زبان انگلیسی و فارسی چاپ وبرای معرفی مزیت های استان برای جذب سرمایه گذاری به کشورهای حاشیه خلیج فارس ( قطر ،کویت و امارات ) ارسال کرده است.
 
به گفته وی،این استان با اعزام هیات تجاری و سرمایه گذاری به بندر مرسین و کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس به منظور معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان اقدام نموده ودر همایش های بین المللی سرمایه گذاری شرکت کرده و از طریق مطبوعات وبرخی از شبکه تلویزیونی کشورهای خارجی مزیت های سرمایه گذاری در استان بوشهر را به اطلاع سرمایه گذاران رسانیده است.

 بر اساس این گزارش مرکزخدمات سرمایه گذاری استان، طی چند نشست با دستگاههای اجرایی استان به منظور بررسی مسائل و مشکلات 22 شرکت و انتشار لوح فشرده بسته های  سرمایه گذاری اخذ مجوزها و دستورالعملهای لازم از دستگاههای ملی به منظور بهبود فضای کسب و کار در استان اقدام نموده است.

معرفی مهمترین طرح سرمایه گذاری استان

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر  با اشاره به مهمترین طرح سرمایه گذاری استان بوشهر از حیث شاخص های اقتصادی ، رقم سرمایه گذاری ، اشتغال ، صادرات ، انتقال تکنولوژی، خاطر نشان کرد: شرکت پتروشیمی آریا ساسول، یکی از شرکت های سرمایه گذاری خارجی موجب ایجاد اشتغال ، افزایش صادرات و انتقال تکنولوژی به نیروهای بومی شده است.

برنامه های استان در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی در سال 92

این مقام مسئول در ادامه افزود:مرکز خدمات سرمایه گذاری استان بوشهر در صدد  است با شناسایی زیرساختهای مورد نیاز جهت ایجاد سرمایه گذاری های جدید، شناسایی قوانین و مقررات دست و پاگیر توسط هیات مقررات زدائی و شناسایی علایق کشورهای منطقه جهت مشارکت و سرمایه گذاری در استان بوشهر ظرفیت ها و توانمندیهای استان را به سرمایه گذاران معرفی نماید.

  وی اظهار امیدواری کرد : باشناسایی راهکارها و نیازهای قانونی جهت حمایت از سرمایه گذاران، اعزام تیم های بازاریابی با اولویت برنامه ریزی جهت استفاده از سرمایه گذاران کشورهای منطقه، برگزاری همایش هاو معرفی فرصتهای سرمایه گذاری استان  و با برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندیهای استان در کشورهای منطقه و دعوت از سرمایه گذاران خارجی و هیاتهای تجاری شاهد روند رشد سرمایه گذاری باشیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار