شرکت فرودگاه‌های کشور ارگانی درآمد‌-هزینه‌ای است و منابع مالی آن از محل ارائه خدمات فرودگاهی به ایرلاین‌ها داخلی، ایرلاین‌های خارجی و اجاره اماکن به شرکت‌های هواپیمایی تأمین می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، «محمود رسولی‌نژاد»؛ رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت با بیان این مطلب گفت: هم‌اکنون ۲۵۰ میلیارد تومان از ایرلاین‌های داخلی طلب داریم که سه شرکت ماهان، ایران‌ایر و آسمان بدهکارترین شرکت‌ها هستند.

وی ادامه داد: از وزیر راه و شهرسازی خواسته‌ایم تا برای حل این مشکل و وصول مطالبات به تفاهماتی برسیم.

رسولی‌نژاد تصریح کرد: به دنبال راهکاری هستیم تا با رایزنی وزیر راه و شهرسازی به بهترین وجه، روشی را برای وصول مطالبات از ایرلاین‌ها پیدا کنیم. AAA_1977.JPG
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور‌ با اشاره به بدهی 145 میلیاردی ایرلاین‌ها در سال 90 عنوان کرد: این رقم انباشته شد و در سال 91 به 170 میلیارد تومان و سپس 200 میلیارد تومان افزایش یافت.

رییس هیات‌مدیره خاطرنشان کرد: امروز و در حال حاضر ایرلاین‌ها حدود 250 میلیارد تومان بدهی به شرکت فرودگاه‌های کشور دارند که یک سوم این رقم از آنها چک و اوراق بهادار دریافت شده است و بقیه ارقام نیز به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه محاسبه می‌شود، البته شرکت‌های هواپیمایی هم به شرکت فرودگاه‌ها در پرداخت بدهی خود کم ‌لطفی می‌کنند زیرا بالأخره آنها هم درآمد‌هایی دارند اما بدهی‌های خود را پرداخت نمی‌کنند.

رسولی‌نژاد یادآور شد: بدهی ایرلاین‌ها هر روز انباشته ‌و موجب می‌شود شرکت فرودگاه‌های کشور نیز در ارائه خدمات با مانع مواجه شود زیرا ما نیز به عنوان یک شرکت درآمد-هزینه‌ای، از محل همین درآمدها خدمات فرودگاهی ارائه می‌دهیم البته با این وجود سعی می‌کنیم در ارائه خدمات هیچ کوتاهی رخ ندهد. 

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار