مهم ترین عناوین خبری گروه "سیاسی" که در روز یکشنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: خاورميانه امروز قطعا ناپايدار است و خاورميانه جديد نيز در حال شکل‌گيري است / "انتظار" در ساختار تربيت نسل‌ها نقش استراتژيك ايفا مي‌كند، عربستان سعودي در مقابل ملت ايران سرتعظيم فرود آورد/ توانايي ايجاد روابط دوستانه از سوي ايران، شناخت وضعيت "بيداري اسلامي" ضرورت سياست خارجي دولت آينده و.... است.

مهمترین عناوین خبری گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح ذیل است:



خاورميانه امروز قطعا ناپايدار است و خاورميانه جديد نيز در حال شکل‌گيري است / "انتظار" در ساختار تربيت نسل‌ها نقش استراتژيك ايفا مي‌كند

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/4/2/1250391_522.jpg
رئيس مجلس شوراي اسلامي در همايش بين‌المللي دكترين مهدويت گفت: در واقع انتظار در مکتب مهدويت شکوه و ساحتي در صحنه اجتماعي ايجاد کرده که در ساختار تربيت نسل‌ها تاثير استراتژيک ايفا مي‌كند.

عربستان سعودي در مقابل ملت ايران سرتعظيم فرود آورد/ توانايي ايجاد روابط دوستانه از سوي ايران

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/4/1/1246157_898.jpeg
سخنگوي هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس با بيان اين كه عربستان سعودي پس از انتخابات در مقابل ملت ايران سرتعظيم فرود آورد، گفت: اظهارات مقامات عربستان بيانگر اين مسئله است که جمهوري اسلامي ايران و همسايگانش در حوزه خليج فارس مي‌توانند روابط مسالمت آميز، صميمانه و دوستانه‌اي داشته باشند.

شناخت وضعيت "بيداري اسلامي" ضرورت سياست خارجي دولت آينده
يک کارشناس سياست خارجي با اشاره به رو به صعود بودن موقعيت ايران در ارتباط با بيداري اسلامي و در مقابل رو به نزول بودن موقعيت آمريکا و غرب گفت: شناخت وضعيت بيداري اسلامي براي تشخيص صحيح راه‌ها ضروري است.

دشمنان به دنبال سيطره بر کل منطقه هستند
رئيس‌جمهور روابط دو ملت ايران و لبنان را ممتاز و گسترده دانست و اظهار داشت: آينده در حال تحولات بزرگي است و در اين تحولات بايد ايران و لبنان نقش آفريني کرده و از آزادي، عدالت و کرامت ملت‌ها صيانت کنند.

قوه قضايیه به شروع یک ریل‌گذاری مناسب برای تحقق عدالت دست يافته است

رعايت حقوق شهروندان، توسعه خدمات الکترونيکي، رفع کمبودهاي انساني، فعال شدن بخش ارزشيابي قضات و ثبت دادخواست ها در سامانه سخا (خدمات الکترونيکي) در کل کشور و تصويب قانون مجازت اسلامي و قانون حمايت از خانواده و آيين‌نامه نحوه بازرسي از اقدامات مطلوب قوه قضاييه در سال 91 است.

جايگاه ايران بعنوان يک قطب در معادلات جهاني مرهون مجاهدت‌هاي سربازان گمنام امام زمان(عج)
عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، گفت: مطرح شدن ايران بعنوان يک قطب در معادلات جهاني، نشان دهنده اقتدار بالاي امنيتي و اطلاعاتي نظام جمهوري اسلامي است که اين امر مرهون مجاهدت‌هاي سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

افزايش ورودي پرونده‌ها به ديوان عدالت اداري/بيشترين شکايات مربوط به شهرداري‌ها است

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: بخش عمده‌اي از شکايات در ديوان عدالت اداري مربوط به شهرداري‌ها و شوراهاي اسلامي شهر است که اميدواريم شوراها در شاکله جديد و در چارچوب قوانين فعاليت کنند تا شاهد کاهش تخلفات در اين دستگاه باشيم.

دولت تدبیر واميد براي گسترش فرهنگ مهدوي تلاش كند
دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی گفت: اميدوارم دولت تدبیر و اميد براي گسترش فرهنگ مهدوي در جامعه تلاش كند.

پايان جلسه علني امروز مجلس/ جلسات بعدي اول تذكرات شفاهي مطرح و پس از آن تذكرات كتبي قرائت مي‌شود
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن پايان جلسه علني امروز گفت: از جلسات آينده ابتدا تذکرات شفاهي نمايندگان مطرح و پس از آن تذکرات کتبي قرائت خواهد شد.

يک سوال ملي اعلام وصول شد/دو سوال ملي از دستور خارج شد
عضو هيات رئيسه مجلس از اعلام وصول يک سوال ملي و دو انصراف از طرح سوال ملي خبر داد.

اعلام وصول دو طرح توسط هيات رئيسه مجلس

عضو هيات رئيسه مجلس گفت: طرح اصلاح آئين‌نامه داخلي مجلس و طرح حذف بنده «ج» ماده 135 قانون برنامه اعلام وصول مي‌شود.

دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری ابلاغ شد
رئیس قوه قضاییه دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را ابلاغ کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار