وام 50 ميليون توماني ساخت مسكن هنوز در حد مصوبه بانك مركزي است و تاكنون به بانك هاي عامل ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،چندی پیش  خبری مبنی بر وام ساخت مسکن 50 میلیون تومان گل لبخند را بر چهره بسیاری از سازندگان خانه نشاند اما چندی نگذشت که این خبر از سوی بانک مرکزی تکذیب شد.

براساس این گزارش؛ ایرج رهبر رئيس کانون سراسري انبوه سازان در باره  اين وام به خبرنگار ما گفت: تسهيلات 50 ميليون توماني ساخت مسکن در بانک مرکزي مصوب شده و تاکنون به شعب منتخب ابلاغ نشده است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه انبوه سازان پیشنهاد 50 تا 100 میلیون تومانی  به وزارت راه وشهرسازی داده بودند ، افزود: وزارت راه وشهرسازی با حداقل این میزان تسهیلات موافقت کرده است .

رهبر در ادامه اظهار داشت: پس از پایان زمان مشارکت یا همان دوره ساخت که حدود یک تا دو سال است، 40 میلیون تومان از 50 میلیون تومان با سود دوران مشارکت می‌تواند به خریدار منتقل شود. 

بر اساس این گزارش ؛ از سوی دیگر افزايش قيمت مصالح ساختماني و دستمزد کارگران طي چند ماه گذشته زمينه را براي افزايش قيمت مسکن فراهم کرده است.

مصالحي از جمله فولاد آهن، سيمان تحت تاثير جو رواني قرار گرفته و افزايش قيمت يافته است.
رئیس کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اينکه قيمت در کمتر از يک ماه گذشته افزايش قيمت 20 درصدي داشته است، افزود: مصالح ديگري از جمله شن، ماسه و آهن تحت تاثير ساير بخش ها افزايش قيمت 20 درصدي را تجربه کرده است.

رهبر در ادامه افزود: قيمت ميلگرد نيز در يک ماه گذشته به 2 هزار و 200 تومان رسيده است.

رشد قیمت مصالح ساختمانی ناشی از افزایش تسهیلات ساخت مسکن بوده  در حالی که بانک های عامل هیچ اطلاعی از ارائه این وام ها ندارند و اظهار دارند: ابلاغیه‌ای مبنی بر وام 50 میلیون تومانی ساخت دریافت نکرده و شعب بانک ها نیز از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده و به متقاضیان همان مبلغ 30 میلیون تومان وام ساخت قبلی را اختصاص می‌دهند. 

متقاضیان برای دریافت وام 30 میلیون تومانی ساخت باید شش ماه 20 میلیون تومان را در قالب خرید اوراق مسکن سپرده‌گذاری کنند تا پس از این مدت 30 میلیون تومان وام همراه 20 میلیون تومان سپرده خود دریافت کنند. 

براساس این گزارش ؛ رییس کانون سراسری انبوه سازان معتقد است : تسهيلات 50 ميليون توماني ساخت مسکن در افزايش توليد و عرضه مسکن و در متعادل کردن و تقويت عرضه و تقاضا موثر است.

وي در ادامه توضيح داد: اين ميزان تسهيلات توليد مسکن را تقويت مي کند و اثرگذاري قوي در به ثبات رسيدن قيمت ها دارد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان افزود: وام ساخت 50 میلیون تومانی مسکن بیشتر در شهرهای متوسط خود را نشان می‌دهد و این بدین معنی نیست که در کلان‌شهرها تاثیری ندارد اما بیشتر برای متقاضیانی است که برای خرید خانه کسری مبلغ دارند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: انبوه سازان ، مسکن ، ساخت ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار