رئیس دیوان عالی کشور گفت:مردم باید نتایج عملکرد دستگاه قضایی که همانا ایجاد عدالت و امنیت است را احساس کنند.

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران،آیت‌ا... محسنی‌گرکانی در همایش سراسری قضات دادگستری استان،هدف اصلی دستگاه قضا را برقراری عدالت و ایجاد امنیت در جامعه دانست و افزود:مسئولان قضایی در هفته قوه قضائیه باید عملکرد یک ساله خود را به مردم ارائه کنند و مردم نتایج دستگاه قضایی را که همانا برقراری عدالت و امنیت است، احساس کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید به این باور برسند که اگر به آنها ظلمی واقع شده با کمک دستگاه قضایی از آنها رفع ظلم می‌شود،تصریح کرد:احساس امنیت از خود امنیت هم مهم‌تر است، چراکه باورهای انسان را ضعیف می‌کند و نشانه می‌رود.

این مسئول با اشاره به اینکه در زمان امیر المومنین علی(ع) مردم مطمئن بودند اگر به آنها ظلمی شود با مراجعه به آن حضرت از آنها رفع ظلم می‌شود،گفت:دراین صورت است که دستگاه در وظایف خود موفق خواهد بود.

محسنی‌گرکانی،یکی از ویژگی‌های مثبت قضات را داشتن صبر و حوصله فراوان عنوان کرد و افزود:قاضی باید با حوصله به صحبت‌های طرفین دعوی گوش دهد و حرف‌شان را بشنود،چرا که نارضایتی باورهای مردم را برمی‌گرداند.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به برخی آرای نقض شده دادگاه‌های بدوی تصریح کرد: زمانی که قاضی به مقام قضاوت رسید،رأی وی باید آنقدر از اتقان و استحکام برخوردار باشد که نتوان کوچک‌ترین ایرادی چه شکلی و چه ماهوی به آن گرفت./س

برچسب ها: مردم ، نتایج ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.