رئیس نظام صنفی کشاورزان شوشتر از آغاز کشت 16هزار هکتار اراضی مستعد کشت برنج این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،علی اسدی اظهار کرد: کشت برنج معمولا در خوزستان از نیمه دوم خرداد ماه در سراسر خوزستان آغاز می‌شود و تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه کشت برنج در مزارع شالی شوشتر آغاز شده است، گفت: تاکنون 6 هزار هکتار اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت شالی رفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشت برنج زحمات زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: کشت برنج به دلیل زحمات زیاد، زمان زیادی را نیز به خود اختصاص می‌دهد و به این دلیل از هفته‌ها قبل برای آماده‌سازی اراضی کشاورزی شهرستان اقدام شده است.

وی با اشاره به اراضی در نظر گرفته شده برای این کشت افزود: در حال حاضر بیش از 16 هزار و 240 هکتار از اراضی مستعد به کشت این محصول در نظر گرفته شده است.

اسدی با اشاره به میزان برداشت از هر هکتار شالیکار در شهرستان شوشتر گفت: در سطح شهرستان شوشتر از هر هکتار شالیزار بیش از 5 تن شلتوک برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رفع موانع موجود بر سر راه کشت اراضی در نظر گرفته شده یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که باید در روزهای آینده پیگیری شود و تامین آب مورد نیاز برای این اراضی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد./س
برچسب ها: کشت ، برنج ، شوشتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.