معاون شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 19 شهرک صنعتی در است انتحت پوشش این شرکت هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

کردستانی گفت: در کل کشور 917 شهرک صنعتی مصوب وجود دارد که دو درصد این شهرک ها در استان ما قرار دارد.

وی تعداد شهرکهای صنعتی که در کشوربه مرحله بهره برداری رسیده اند را نیز 703 شهرک عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد 16 شهرک در استان کرمانشاه واقع شده اند که معادل2.3 درصد شهرک های کشور است.

وی افزود: 122 هزار هکتار زمین در اختیار شهرک های صنعتی کل کشور است که اینمیزان در استان کرمانشاه 2162 هکتار می باشد.

کل قراردادهای شهرک های صنعتی که به بهره برداری رسیده در کشور 29 هزار مورد است که از این تعداد 399 مورد مربوط به استان کرمانشاه است.

کردستانی خاطر نشان کرد: از 879 واحد صنعتی استان کرمانشاه، 399 واحد در شهرک های صنعتی تحت پوشش ما قرار دارند که تعداد به جز شهر صنعتی جاده سنندج است.

وی ادامه داد: شهرک های صنعتی یکی از اجزای مهم اقتصادهر کشور هستند که در بهبود فضای کسب و کار و ایجاد زیرساختهای صنعتی برای صنایع کوچک کاربرد دارند.

معاون شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه یادآور شد: سیاست کلی به گونه ای است که صنایع کوچک و شهرک های صنعتی باید به بخش خصوصی و شرکتهای خدماتی واگذار شوند که در سال گذشته کار مقدماتی واگذاری سه شهرک صنعتی فرامان، بیستون و اسلام آباد به بخش خصوصی انجام شد و پیش بینی می کنیم این شهرک ها تا پایان سال 92 به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با اشاره به مهمترین برنامه های سال 92 این شرکت اظهار داشت: احداث شهرک صنعتی مرزی مشترک با عراق در قصرشیرین از جمله این اقدامات است که کار مکان یابی و خرید زمین آن انجام شده است.

ناحیه صنعتی ماهیدشت که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، احداث مرکز کسب وکار شهرک های صنعتی استان کرمانشاه به عنوان بیست و دومین مرکز کسب و کار کشور و مطالعه شهرک فنآور از جمله دیگر برنامه های سال 92 این شرکت است که کردستانی به آنها اشاره کرد.

کردستانی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد شهرک تخصصی شیمی افزود: از آنجاییکه سه پتروشیمی بزرگ در استان کرمانشاه داریم و صنایع تکمیل کننده و زیر مجموعه این پتروشمی ها نیز به چنین شهرکی نیاز دارند که با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی، ساخت اینشهرک را در دستور کار داریم./س

برچسب ها: کرمانشاه ، شهرک ، تخصصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.