مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در فصل تابستان و با آغاز مسافرت‌های این فصل در دو مقطع قبل و بعد از ماه مبارک رمضان بیش از 10 میلیون گردشگر به استان اردبیل وارد شوند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یحیی نقی‌زاده در نشست کمیته‌های تخصصی گردشگری در اردبیل اظهار داشت: ‌با توجه به مطلوب بودن شرایط آب و هوایی و ظرفیت‌های خوب گردشگری در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری سلامت، طبیعت، ورزشی و... بتوانیم هم ورودی گردشگران داخلی و هم خارجی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه اکثر این گردشگران از آثار تاریخی، موزه‌ها، آب‌های گرم استان و مناطق بکر طبیعی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: تابستان امسال پیش‌بینی می‌شود ورود گردشگران خارجی نیز همانند رشد 16 درصدی در تعطیلات نوروزی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان خاطر نشان کرد: در تعطیلات نوروزی میزان اقامت مسافران استان با یک جهش 200 درصدی روبه‌رو بوده است به طوری که این افزایش به دلیل شرایط جوی و آب و هوای مناسب استان، گستردگی منازل طبیعی و ظرفیت‌های گردشگری مناسب اتفاق افتاده است.

نقی‌زاده اضافه کرد: در این ایام شاهد مراجعه و بازدید صدها گردشگر و مسافر داخلی و خارجی از 10 موزه استان هستیم که این موزه‌ها در مناطق مختلف استان در این ایام در خدمت علاقمندان هستند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی‌های اولیه ما این است که با مساعد شدن شرایط جوی در سه ماهه تابستان 10 میلیون گردشگر داخلی و خارجی وارد استان شود تا از ظرفیت متنوع گردشگری استان اردبیل استفاده لازم صورت بگیرد/س.

برچسب ها: اردبیل ، پیش ، بینی ، ورود ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.