مديركل سازمان حفاظت خوزستان گفت:طبق آخرين مشاهدات عيني همكاران محيط زيست مرگ 37 گوزن تاييد شد.


لاهيجان زاده در گفتگو باخبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مرگ 37 راس گوزن زرد ايراني تاكنون  گفت: طبق مشاهدات ما طي  4روز گذشته خوشبختانه تنها يك راس گوزن تلف شده و اين نشان از كاهش بيماري دارد .
وي با اشاره به اقدامات انجام شده  ادامه داد: آبشخورها را به سه آبشخور محدود كرده ايم  وبا ريختن داروي آي ورژن  آن را ضدعفوني كرده ايم كه به گفته دامپزشكان مستقر در سايت سبب مي شود  بدن حيوان تا 20 روز نسبت به بيماري مقاوم باشد و مگس بيمار نتواند در بدن حيوان ميزبان زخم ايجاد كند..
وي اذعان داشت:همچنان شبانه روز سايت را با دوربين هاي   تله اي وديد در شب  رصد مي كنيم  كه طبق مشاهدات ما اكثر گوزن ها سالم هستند وتعدادي از آنها كه از ناحيه گوش آسيب ديده اند در صورتي كه هرچه زودتر زنده گيري شوند قابل درمان هستند.
وي افزود:باتوجه به تراكم جنگل هاي سايت كرخه كار زنده گيري به سختي انجام مي شود وطي چند روز گذشته نتوانسته ايم شيوه زنده گيري را دنبال كنيم  وهمچنان تعداد گوزن هاي زنده گيري شده همان تعداد 5راس هفته گذشته  است.
لاهيجان زاده با اشاره به اينكه بيماري روبه افول است گفت:احتمالا اواخر تيرماه و با گرم شدن هوا پايان عمر  اين مگس ها هم خواهد بود كه بعد از آن كار ضدعفوني سايت را آغاز مي كنيم و در صدد هستيم آب را از كرخه به داخل سايت هدايت كنيم تا شرايط مناسب تري براي اين گونه نادر ايجاد كنيم.
 مديركل سازمان حفاظت محيط زيست خوزستان در پايان خاطرنشان كرد:باتوجه به اينكه اين بيماري براي اولين بار به خاطر تغييرات جوي در سايت اتفاق افتاد تجربه خوبي بود تا در سالهاي بعد در صورت مواجه شدن با چنين پديده اي سريعتر و با آگاهي كاملتري به قضيه ورود پيداكنيم./ل    

برچسب ها: مشاهدات ، تلفات ، گوزن ، بیماری ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار