رزيدنت ها بايد قدم به قدم و تحت نظر استاد مربوطه مراحل آموزشي را طي کنند.

دکتر عين الهي معاونت آموزشي وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص مشکلات بيمارستانهاي آموزشي گفت: با رعايت گريدينگ در بيمارستان هاي آموزشي يا همان درمان مرحله اي بسياري از مشکلات اين بيمارستان ها قابل حل است.

وي اظهار داشت: حضور رزيدنت ها مي‌تواند به عنوان يک نقطه قوت محسوب شود چرا که در اين حالت زمينه براي ايجاد بحث و تبادل اطلاعات در مورد بيماري به وجود مي‌آ‌يد و نتيجه درمان در اين حالت بهتر از تصميم انفرادي پزشک متخصص خواهد بود چرا که ممکن است يک متخصص در درمان مرتکب اشتباه شود اما در محيط آموزشي به خاطر وجود بحث و تبادل اطلاعات امکان اشتباه پايين آمده و در صورت بروز خطا چه از طرف رزيدنت و چه از طرف فرد متخصص امکان پيشگيري وجود دارد.

وي در ادامه افزود: هر کس تا جايي که مي‌تواند بايد به درمان بپردازد و رزيدنت در اين حالت بايد قدم به قدم و تحت نظر استاد مربوطه مراحل آموزشي را طي کند که اگر اين اصل رعايت شود بيمارستان هاي آموزشي مي‌توانند بهترين درمان را  ارائه دهند.

وي در پايان گفت: در بحث بيمارستان هاي آموزشي حضور استاد در اعتبار بخشي و ارزشيابي به عنوان يک فاکتور مهم محسوب مي شود که اين موضوع به مديريت گروه رئيس بخش و رئيس بيمارستان برمي‌گردد./ع2
برچسب ها: رزیدنت ، بیمارستان ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.