تبریز/

بوجه راه روستايي ملي مي شود

مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان شرقي از ملي شدن بودجه راه روستايي در سال جاري خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، عليزاده در نشست كارگروه راه و شهرسازي ميانه با بيان اتمام ۱۸۳ كيلومتر پروژه در اين شهرستان، گفت: در سال جاري سهميه ۳۵ هزار تني قير به سه استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل ابلاغ شده كه ۵۰ درصد آن معادل ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن سهم اين استان است.

وي نياز استان به قير را ۴۵ هزار تن اعلام كرد و افزود: كمبود قير علت اساسي اجرا نشدن و يا نيمه تمام ماندن پروژه هاي راه و شهرسازي در استان است.

عليزاده از جذب بيشترين اعتبار در حوزه راه روستايي ميانه خبر داد و گفت: اميدواريم بتوانيم تمام زير ساختها را به موقع به بهره برداري برسانيم.

نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينكه به رغم همه تحريمها بسياري از نيازهاي مردم برطرف شده است، گفت: در اين شهرستان تا خرداد سال آينده هيچ روستايي بدون برق نخواهد ماند.

مددي از مالرو بودن ۱۲۰ روستا در ميانه خبرداد و از مدير كل راه و شهرسازي استان خواست با توجه به وجود ۴۲۰ روستا به اين شهرستان توجه ويژه اي داشته باشد.

وي خواستار پيگيري دو بانده كردن جاده سرچم – ميانه، اصلاح ورودي هاي شهر، زيرسازي و شن ريزي راه هاي روستايي، مشخص شدن راه هاي نيمه ساز و نگهداري آنها شد و گفت: برابر دستور وزارت راه و شهرسازي روستا هاي بالاي ۵۰ خانوار نبايد مشكلي داشته باشند.

مددي اظهاركرد: در حوزه گازرساني به رغم پيگيري ها ۵۰ درصد از سطح استان پايين تر هستيم كه اميدواريم با عنايت مسوولان استان گاز رساني به روستاهاي ميانه هم سطح استان پيش برود./س

برچسب ها: بوجه ، راه ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.