رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طراحی سامانه حفظ و نگهداری آراد توسط شرکت دانش بنیان رایان پژوهان ژرف اندیش، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمود شیخ زین الدین با بیان اینکه تعميرات و نگهداري ماشين آلات، يكي از مهمترين مسایل قابل توجه در صنايع است، اظهار کرد: زيان­هاي ناشي از توقف ماشین آلات به مراتب بيشتر از تعمير آن­ها است، بنابراين با ايجاد سامانه ای كه بتواند مانع شكستگي و خرابي ماشين آلات شود، مي­توان از يك سو، راندمان توليدي دستگاه را افزایش داده و از سوی ديگر زيان­هاي ناشي از وقفه كار را به حداقل کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا شرکت دانش بنیان رایان پژوهان ژرف اندیش تصمیم به تولید سامانه حفظ و نگهداری با نام آراد نموده است، افزود: آراد يك نرم افزار جامع ويژه نگهداري و تعمیرات شرکت­های اتوبوسرانی مي­باشد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان هدف از نگارش نرم افزار آراد ارایه الگوی ساختار یافته جهت نگهداری و تعمیرات ماشین آلات و تجهیزات دانست و ادامه داد: عملکرد آن به گونه­ای است که سامانه مذکور، کاربردی و متناسب با سطح فناوری و شرایط شرکت­های ایرانی بوده و به آسانی عملیات نگهداری و تعمیرات را برنامه ریزی، اجرا و کنترل نماید.

وی اضافه کرد: در اين برنامه سعي شده است با استفاده از روش­های روز رايج در جهان و الگوريتم­هاي آماري ويژه بحث­هاي نگهداری و تعمیرات، يك سامانه هوشمند و با قابليت اطمينان بالا طراحي و توليد شود.

شیخ زین الدین با بیان اینکه از خصوصيات نرم افزار آراد، قابليت تعريف دستگاه­ها به صورت نامحدود است، گفت: يكي از قدرتمندترين بخش­هاي اين برنامه، قابليت برنامه ريزي و زمان بندي كل كار سازمان مي­باشد که مي­تواند به صورت نامحدود، برنامه زمان بندي كار را براي سامانه به دلخواه تعريف كند.

وی با بیان اینکه اين برنامه مي­تواند حتي زمان بندي چندین سال آينده را به تفكيك و با دقت روز دريافت و برنامه ريزي نمايد، توضیح داد: اين زمان­ها در محاسبات آماري براي وسايل به دقت لحاظ شده و با دقت "ساعت" خطا پذير مي­باشند.

به گفته رییس این مرکز علم و فناوری، قابليت كار در شبكه با سرعت بالا به دلیل معماری بکار رفته در طراحی آن از خصوصيات مهم اين برنامه مي­باشد.

گفتنی است، این سامانه در حال حاضر در شرکت اتوبرسرانی اصفهان و حومه به بهره برداری رسیده است وموجب صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های مربوط به تعمیر ونگهداری شده است./س

برچسب ها: اصفهان ، طراحی ، سامانه ، آراد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.