رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه روز شنبه در جمع هزاران نفر از طرفداران خود در شهر ساحلي سامسون گفت چند هفته اعتراض هاي خشونت آميز عليه دولت وي به سود دشمنان ترکيه بوده است .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز ، درحالي که اردوغان درحال سخنراني براي طرفداران خود بود حدود ده هزار نفر از مخالفان وي در ميدان تقسيم شهر استانبول گردهم آمده بودند . بسياري از اين تظاهرکنندگان با هدف شرکت در مراسم يادبود چهار کشته ناآرامي هاي اين کشور در اين ميدان حضور پيدا کرده بودند . 
اردوغان در جمع حدود 15 هزار نفر از طرفداران خود از حزب عدالت و توسعه که پرچم هاي ترکيه را نيز در دست داشتند از مردم خواست با حضور در پاي صندوق هاي راي ، به تظاهرکنندگان پاسخ دهند . ترکيه قرار است ماه مارس آينده انتخابات شهرداري ها را برگزار کند . 
اين تجمع چهارمين راهپيمايي طرفداران اردوغان در حمايت از او به شمار مي رود که از آغاز اعتراض ها عليه دولت ترکيه برگزار شده است . 
اردوغان تصريح کرد مخالفان در داخل و خارج از ترکيه اين اعتراض ها را هماهنگ و سازماندهي کرده اند.
وي گفت : چه کسي از سه هفته اعتراض در ترکيه سود برده است ؟ اين اعتراض ها فقط به سود دشمنان ترکيه است .
اردوغان افزود : چه کسي از اين اعتراض ها ضرور کرده است ؟ اين اعتراض ها به ضرر اقتصاد ترکيه و در سطح کوچکتر به ضرر صنعت گردشگري اين کشور بوده است . اين اعتراض ها همچنين وجهه و قدرت بين المللي ترکيه را لکه دار کرد.
اين اعتراض ها تاکيدي بر اختلاف ها در جامعه ترکيه بين محافظه کاران مذهبي حامي اردوغان و ترک هاي ليبرال تر است که از اعتراض هاي مسالمت آميز در ترکيه حمايت مي کنند.









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار