رئيس فدراسيون اسكي چند روزي است كه به درخواست فدراسيون اسكي تاجيكستان راهي اين كشور شده تا به توافقاتي در زمينه راه اندازي پيست اسكي بين المللي در اين منطقه بپردازد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اسكي ايران در آستانه جهشي بزرگ در زمينه صادرات تجهيزات و بالا بر اسكي به كشورهاي آسيايي قرار دارد، افتخاري كه مي تواند به درآمدزايي گسترده اي در اسكي ايران تبديل شود و در اين روزهاي بي پولي بسياري از مشكلات اسكي در سايه همين درآمدزايي حل شود.

اگر چه شايد بالا برها و تجهيزات داخلي كشور در زمينه اسكي با كيفيت همين موارد در كشورهاي سازنده اروپايي قابل مقايسه نباشد، اما با اين قيمت و هزينه، طرفداران خاص خود را دارد، مخصوصاً با توجه به گراني هزينه يورو و دلار خريد اين لوازم از كشورمان براي خريداران بسيار مقرون به صرفه خواهد بود.

كشور ما توانايي ساخت بالابر را در چند سال اخير بارها و بارها اثبات كرده است دستگاه هاي بالابر پيست هاي اسكي نظير همدان – فارس – كهكيلويه و بويراحمد، سهند تبريز، آبعلي و ... نمونه هايي از اين توانايي ايراني هاست.
كشور ما در آسيا جزو معدود كشورهاي توليد كننده اين تجهيزات است اگرچه شايد كشوري مثل چين نيز در آسيا در اين زمينه فعاليت هايي داشته است اما چيني ها اغلب كپي برداري از توليدات ديگر كشورها دارند.

اين نخستين بار است كه فدراسيون اسكي كشورمان فرصت اين را دارد ويتريني از توانايي ها استعداداي برتر ايراني را به رخ ديگر كشورها بكشاند و مي تواند نقطه شروعي براي صادرات تجهيزات اسكي توسط كشورمان به ساير كشورها باشد و ما مي توانيم به يك قطب صادر كننده در خاورميانه تبديل شويم.

اين طور كه شنيده مي شود كميته ملي المپيك تمهيدات سفر عيسي ساوه شمشكي به تاجيكستان را ترتيب داده است.

مقرر شده است تا تجربيات ايران با توجه به داران بودن هفت پيست اسكي بين المللي و بيش از 27 پيست اسكي دائر، به عنوان تنها سازنده دستگاه هاي بالابر در آسيا مي تواند با ساخت پيست اسكي، نام خود را بيش از پيش بر سر زبان ها بياورد.

حالا ما مي توانيم در ادامه افتخار آفريني هاي خود در فصل اسكي 91 خبر خوبي هم در آغاز فصل اسكي 92 داشته باشيم خبري كه مي تواند سرآغاز جديدي براي مسير رو به رشد اسكي كشورمان باشد./آق
برچسب ها: اسکی ، بالابر ، تاجیکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار