صنعت عکاسی پیشرفت های زیادی کرده است و کمپانی های پیشرو در این زمینه هر روز در حال تولید محصولات جدیدتری می باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، دوربین های 13 مگاپیکسلی بر روی اسمارت فون ها و همچنین دوربین های دیجیتال با کیفیت 20 مگاپیکسل و بیشتر در بازار به راحتی یافت می شوند، اما نظر شما در مورد عکس 1000 مگاپیکسلی چیست؟ تصویری که ناسا با چنین کیفیتی از سطح مریخ گرفته است.


ناسا اقدام به انتشار عکسی با 1.3 میلیارد پیکسل از سطح سیاره سرخ کرده است، تصویری که کمک شایانی به دانشمندان ناسا جهت اکتشاف بیشتر به روی کره مریخ می کند.


مریخ نورد کنجکاو، برای ضبط این عکس با چنین کیفیتی، از ترکیب حدود 850 قطعه عکس که توسط سه دوربین متصل بر بازوی اصلی خود در بازه ی زمانی 5 اکتبر تا 16 نوامبر 2012 گرفته شده، استفاده کرده است. در عکس های ارسال شده توسط کنجکاو به زمین، این مریخ نورد، بر روی یک منطقه ی پوشیده شده از شن و ماسه قرار دارد، ناسا با ترکیب این تصاویر توانسته عکسی جامع و کامل با وضوح بیش از یک میلیارد پیکسل از سطح این سیاره تهیه کند.


ناسا در درون کنجکاو یک آزمایشگاه سیار تعبیه کرده است، که مجهز به 10 ابزار تحقیقاتی ویژه برای کشف حیات در سیاره ی سرخ می باشد. این روبات با انجام آزمایش های پیچیده توسط همین ابزارها قصد دارد تا نشانه هایی از حیات را در این سیاره پیدا کند. چندی قبل تیمی متشکل از دانشمندان زیست شناسی با بررسی یک شهاب سنگ که احتمال داده می شود از مریخ جدا شده باشد، دریافتند که میکرو ارگانیسم ها در گذشته در سطح این سیاره زندگی می کرده اند و حتی احتمال وجود آن ها در زمان حال ممکن است.


برچسب ها: عکس ، مگاپیکسلی ، ناسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار