معاون تحقيقات و فن‌آوري گفت: بيمارستان‌ها بخشي از درآمد خود را براي انجام تحقيقات هزينه كنند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا؛ دكتر مصطفي قانعي معاون تحقيقات و فن‌آوري وزير بهداشت كه در همايش رؤساي بيمارستان‌هاي آموزشي سراسر كشور سخن مي‌گفت، ضمن بيان اين مطلب از رؤساي بيمارستان‌ها خواست تا بخشي از درآمد خود را براي تحقيقات هزينه كنند تا اعضاي هيأت علمي در اوقات فراغت خود اطلاعات و دانش خود را به مقالات پژوهشي و علمي تبديل كنند. وي اين كار را باعث ايجاد يك بانك اطلاعاتي غني براي هر عضو هيأت علمي دانست.


دكتر قانعي ادامه داد: الان اگر به سايت www.medtube.ir‌ مراجعه كنيد خواهيد ديد كه بسياري از اساتيد، فيلم جراحي‌هاي موفق خود را در اين سايت قرار داده‌اند و يك دستيار مي‌تواند با مراجعه به اين سايت و مشاهده اين جراحي‌ها قبل از رفتن به اتاق جراحي، به خوبي با زمينه كار خود آشنا شود.


دكتر قانعي افزود: طي هفته گذشته بودجه‌اي به ارزش 350 ميليون تومان براي يك تيم پژوهشي تصويب كرديم تا بسياري از جراحي‌هاي مربوط به حوزه دندانپزشكي را در اتاق شبيه‌سازي (سيموليشن) انجام دهند. همچنين قرار است سي نوع عمل جراحي لاپاراسكوپي نيز به زودي از اين طريق به دانشجويان آموزش داده شود.


دكتر قانعي در ادامه به حمايت معاونت تحقيقات و فن‌آوري از توليد تجهيزات پزشكي اشاره كرد و افزود: در حال حاضر توليد تجهيزات روباتيك در دانشگاه علوم پزشكي تهران در حال انجام است و ما از اين نوع كارها، استقبال و حمايت مي‌كنيم. وي همچنين از عقد قراردادهايي در اين زمينه در معاونت تحقيقات و فن‌آوري خبر داد.


معاون تحقيقات و فن‌آوري وزير بهداشت در ادامه سخنان خود، با اشاره به وجود 43 واحد توسعه تحقيقات باليني در كشور خواستار توجه جدي به اينگونه مراكز شد. وي در ادامه اظهار داشت: اگر مي‌خواهيم كيفيت كار خود را به جهان نشان دهيم و اگر مي‌خواهيم نشان دهيم كه در بيمارستان‌هاي ما جراحي‌ها با عوارض كمتر و اثربخشي بيشتر انجام مي‌شود راهي جز تأليف مقاله‌هاي پژوهشي وجود ندارد.


دكتر قانعي به دستاوردهاي حوزه پزشكي نيز اشاره كرد و افزود: ما ده سال پيش از نظر پزشكي، در رتبه 51 جهان بوديم ولي الان در رتبه 19 تا 20 هستيم.


وي همچنين افزود: تعداد مقالات ما در سال گذشته در حوزه تحقيقات باليني 800 عنوان بوده و طي اين مدت 191 كارگاه آموزشي روش تحقيق نيز برگزار شده است.

برچسب ها: بیمارستان ، بهداشت ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار