معاون اول رئيس‌جمهور گفت: امروز تورم در کشور حدود 30.5 درصد است که با توجه به اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها و اعمال تحريم‌هاي متعدد از سوي دشمنان، هنوز اين رقم جاي خرسندي دارد؛ چرا که در سابقه اين کشور و در گذشته شاهد تورم بيش از 40 درصد ، در شرايطي که تحريمي در کار نبوده ، بوده‌ايم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي ظهر امروز ( شنبه ) در مراسم روز ملي اصناف از تلاش‌ها و همراهي اصناف و بازاريان در همراهي با برنامه‌هاي دولت تقدير و تشکر کرد و گفت: جامعه اصناف در تمام مقاطع نقش موثر و ممتازي در کشور داشته است و در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي ، دفاع مقدس و اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها نقش پر اهميتي از خود بر جاي گذاشته است .
 
معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه با اشاره به لايحه اصناف که هم‌اکنون در مجلس شوراي اسلامي است ، از رئيس شوراي اصناف خواست با تبيين اهميت اين لايحه براي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جهت سرعت بخشيدن به تصويب آن بکوشد .
 
رحيمي همچنين از دستور کتبي رئيس‌جمهور براي تخصيص و ابلاغ سهميه حج اصناف و بازاريان خبر داد و گفت: اين موضوع هم اکنون در دست پيگيري است و اميدواريم که زودتر به نتيجه برسد .
 
وي با اشاره به برخي اهداف دولت از پرداخت يارانه نقدي، خاطرنشان کرد : يکي از اين اهداف جبران افزايش قيمتها بخصوص براي طبقه ضعيف جامعه بود که متاسفانه دولت موفق به اجراي مرحله دوم اين قانون نشد و در يکي از حساس ترين مقاطع ناچار به متوقف کردن ادامه اجراي اين قانون شد .
 
معاون اول رئيس‌جمهور افزود : امروز تورم در کشور حدود 30.5 درصد است که با توجه به اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها و اعمال تحريم‌هاي متعدد از سوي دشمنان، هنوز اين رقم جاي خرسندي دارد؛ چرا که در سابقه اين کشور و در گذشته شاهد تورم بيش از 40 درصد ، در شرايطي که تحريمي در کار نبوده ، بوده‌ايم .
 

وي با اشاره به رابطه نزديک دولت و جامعه اصناف گفت:‌ در دولتهاي گذشته آنطور که بايد به اصناف توجه نمي‌شد اما احمدي نژاد درهاي بسته را باز کرد و رابطه‌اي تمام عيار ميان دولت و جامعه اصناف شکل گرفت که زمينه‌اي براي انجام کارهاي بزرگ همچون اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها شد .

رحيمي در بخش ديگري از سخنان خود با تبريک به ملت ايران براي ايجاد حماسه سياسي و پيروزي حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري ، تصريح کرد : در تمامي انتخابات پس از انقلاب، شور و عظمت ملت ايران همواره به نمايش گذاشته شده است و همه اين حضورها شيرين و حماسي بوده است اما متاسفانه در انتخابات رياست جمهوري دوره دهم به دليل طراحي دشمنان و برخي توطئه‌ها اين شيريني به کام ملت ايران تلخ شد .
 
گفتني است در اين مراسم عسگر اولادي، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري طي سخناني ضمن ستودن شهامت و شجاعت محمود احمدي‌نژاد در اجراي قانون هدفمند سازي يارانه‌ها ، از ايجاد فرصتهاي شغلي توسط دولت نهم و دهم براي مددجويان اجتماعي تقدير و تشکر کرد .
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار