نشریه بین المللی علوم و تکنولوژی محیط زیست (IJEST) واحد علوم و تحقیقات برای چهارمین بار متوالی ، موفق به اخذ بزرگ ترین شاخص تاثیر (Impact Factor) در کشور و منطقه به میزان 844/1 IF = از مرکز ISI/Web of Science شد. .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دکتر جعفر نوری سرپرست دانشکده محیط زیست و انرژی این واحد دانشگاهی گفت: برای چهارمین بار متوالی ، نشریه بین المللی علوم و تکنولوژی محیط زیست (IJEST) واحد علوم و تحقیقات ، به عنوان تنها نشریه ISI دانشگاه آزاد اسلامی موفق به اخذ بزرگ ترین شاخص تاثیر (Impact Factor) در کشور به میزان 844/1  IF = از مرکز ISI/Web of Science شد.


وی این موفقیت را نشانگر تلاش و تسلط علمی و مشارکت اساتید برجسته علوم محیط زیست ، ورود به نمایه های پایگاه های اطلاعاتی معتبر جهانی و داوری های بهینه دانست و افزود: هرساله و در ماه جولای، نشریات برگزیده تخصصی ISI در کل جهان مورد بازنگری و رتبه بندی علمی دقیق قرار می گیرد و در قالب شاخص تاثیر(Impact Factor) توسط ناشر جهانی تامسون روترز منتشر می شود.


وی با بیان این مطلب که این مجلات در نتیجه عملکرد تعداد وصول مقالات جهانی ،چگونگی بررسی و داوری مقالات، درصد پذیرش کیفی و چاپ و میزان مشارکت های بین المللی آنان مورد بررسی قرار می گیرند ، افزود : در سال جاری نشریه IJEST وابسته به دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات بار دیگر افتخار آفرینی کرده و توانست در سطح کشور و منطقه در رشته محیط زیست در رتبه نخست و با بالاترین شاخص تأثیر (844/1IF = ) قرار گیرد. 


به گفته دکتر نوری ، در این امتیاز بندی ، دومین و سومین رتبه متعلق به دو نشریه برتر دانشگاه تهران و چهارمین و پنجمین رده بندی از آن دو نشریه دانشگاه علوم پزشکی تهران است .


دکتر نوری ادامه داد: این نشریه تخصصی محیط زیست و انرژی به عنوان تنها نشریه ISI دارای IF در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی به صورت فصلنامه چاپ مي‌شود و با استقبال بی نظیر نویسندگان و دانشجویان در سرتاسر جهان روبرو شده است.


وی با بیان این مطلب که این شاخص در میان تمامی نشریات واجد IF در کشور و منطقه خاورمیانه در رشته محیط زیست در مرتبه اول قرار دارد افزود: نشریه IJEST هم اکنون در 85  پايگاه اطلاعاتي در سطح جهان اندكس شده است. وی تصریح کرد: اين نشريه داراي فعالیت 9 ساله بوده و در شاخص تاثير    (Impact Factor) در رده اول كشور و منطقه قرار دارد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار