نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم توسعه متوازن موجب محرومیت بیش از پیش جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه‌خلخال در جمع اهالی روستای اندبیل از توابع بخش مرکزی خلخال اظهار داشت: عدم توسعه متوازن در کشور موجب محرومیت جامعه شده است به طوری که تمامی منابع و اعتبارات در مراکز استان‌ها و کلان شهرها و اطراف آنها متمرکز و هزینه شده و در بیشتر مناطق شاهد محرومیت‌های زیادی هستیم.

وی افزود: مجلس نیز در عدم توسعه متوازن نقش داشته و باید طوری برنامه‌ریزی شود که کل کشور در زیر چتر اعتبارات قرار گرفته و محرومیت از جامعه اسلامی زدوده شود.

جعفری بنه‌خلخالادامه داد: جنوب استان اردبیل و شهرستان خلخال و کوثر به لحاظ سیاست‌های گذشته آنچنان که باید توسعه می‌یافته نیافته است و پیشرفت و توسعه این مناطق از متوسط کشوری و استانی نیز پایین بوده و همواره اهالی ساکن در این شهرستان‌ها از محرومیت منطقه رنج می‌برند.

وی اظهار داشت: محرومیت و بیکاری در سال‌های گذشته موجب شده است که مهاجرت جوانان از این دو شهرستان انجام شده و برای گذران زندگی، جوانان صدها کیلومتر از محل زندگی خود دور شده تا بتوانند زندگی خود را بگذرانند و یا برای خود شغل مناسب پیدا کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از حضور پرشکوه مردم در انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری و تبریک انتخاب رئیس جمهور منتخب و پیروزی تیم ملی کشورمان در صعود به جام جهانی گفت: روستای اندبیل مهد عالم‌پروری و قاریان قرآن بوده و وجود اندیشمندان در این روستا همیشه سرآمد و شهره عام و خاص بوده است.

جعفری ‌بنه‌خلخال به توپوگرافی سخت منطقه خلخال اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از مشکل محرومیت خلخال به توپوگرافی سخت این منطقه و کوهستانی بودن آن مربوط بوده و قسمتی نیز به بی‌توجهی و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های گذشته مربوط می‌شود.

جعفری در جمع مردم روستای اندبیل خلخال تصریح کرد: روستای اندبیل به لحاظ واقع شدن در منطقه گردشگری جزو مناطق با استعداد برای سرمایه‌گذاری در رونق گردشگری است.

وی در خصوص نیاز روستای اندبیل به سالن ورزشی از پیگیری‌های خود در وزارت ورزش و جوانان خبر داد و افزود: در دو روستا در شهرستان‌های خلخال و کوثر سالن ورزشی ایجاد خواهد شد.

وی اصلی‌ترین نیاز یک روستا را آب آشامیدنی آن دانست و گفت: برای آب روستایی در سال گذشته اعتباری از سوی مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته نشده بود و اعتبارات استانی نیز به لحاظ محدودیت، کار آبرسانی در مناطق روستایی را با سرعت خیلی پایینی پیش برد/س.

برچسب ها: اردبیل ، عدم ، توسعه ، متوازن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.