رئیس دیوان عالی کشور گفت: مردم باید نتیجه عملکرد دستگاه قضایی را که ایجاد عدالت و امنیت است در جامعه احساس کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، آیت الله محسنی گرکانی در همایش سراسری قضات دادگستری استان هدف اصلی دستگاه قضا را برقراری عدالت و ایجاد امنیت در جامعه دانست وافزود: مسئولان قضایی در هفته قوه قضاییه باید عملکرد یک ساله خود را به مردم ارائه کند و مردم نتایج دستگاه قضایی را که همانا برقراری عدالت و امنیت است احساس کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید به این باور برسند اگر به آنها ظلمی واقع شده با کمک دستگاه قضایی از آنها رفع ظلم خواهد شد، تصریح کرد: احساس امنیت از خود امنیت هم مهم تر است؛ چراکه باورهای انسان را ضعیف کرده و نشانه می رود.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به برخی آرای نغض شده آرای دادگاه های بدوی گفت: زمانی که قاضی به مقام قضاوت رسید رای وی باید آنقدر از اتقان و استحکام برخوردار باشد که نتوان کوچک ترین ایرادی چه شکلی و چه ماهوی به آن گرفت.

رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز در این همایش از رسیدگی به حدود 550 هزار فقره پرونده در حوزه های قضایی و شوراهای حل اختلاف استان مازندران طی سال گذشته خبر داد.

حجت الاسلام طالبی با اشاره به عملکرد مثبت حوزه های قضایی استان مازندران،گفت: وارده دادگاه های عمومی استان 201 هزارو 745 فقره پرونده و مختومه نیز تعداد 195 هزارو763 فقره پرونده طی سال گذشته بود. همچنین دادسراهای عمومی و انقلاب 136 هزارو909 فقره پرونده وارده و 137 هزارو 212 فقره پرونده مختومه داشت

وی با اشاره به شوراهای حل اختلاف استان تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف استان پارسال تعداد 183 هزارو648 فقره پرونده وارده و 187 هزار و284 فقره پرونده مختومه داشت.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به آمار عملکرد دادگاه های تجدید نظر و کیفری استان گفت: مجموع وارده دادگاه های تجدید نظر و کیفری استان تعداد 32 هزارو472 فقره پرونده و مختومه نیز تعداد 34 هزارو 274 فقره پرونده طی سال گذشته بود. آمار وارده دادگاه انقلاب نیز 11 هزارو538 فقره و مختومه 11 هزارو175 فقره پرونده در سال 91 بود.

حجت الاسلام طالبی، وارده مجموع اجرای احکام اعم از حقوقی، انقلاب و کیفری را 102 هزار و 513 فقره پرونده در سال گذشته عنوان کرد و افزود: در این مدت تعداد 106 هزار و 482 فقره پرونده مختومه شده است./س

برچسب ها: عدالت ، قضایی ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.