مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوای استان گلستان از اجرای موفق طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان انبار علوم خبر داد و گفت: ترویج و پرورش جوجه نیمچه در این شهر با سوددهی 120 درصدی همراه بوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حسن ملک‌حسینی ظهر امروز در جریان سفری یک روزه رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان گلستان در شهر انبار علوم، اظهارداشت: برای ترویج و پرورش جوجه نیمچه در این شهر بالغ بر 25 میلیون تومان هزینه شده است.

وی از پرورش 25 هزار قطعه جوجه نیمچه در اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: این طرح به صورت پایلوت مرکزی در شهر انبار علوم در حال اجرا است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوای گلستان با بیان اینکه در طرح مذکور حدود 60 هزار دستگاه جوجه ریزی تعبیه شده است خاطرنشان کرد: با تصویب و اصلاح جوجه‌های نیمچه نسبت به تولید گله مادر اقدام می‌شود.

ملک‌حسینی متذکر شد: با اجرای طرح ترویج و پرورش جوجه نیمچه در شهر انبار علوم سالانه 50 هزار جوجه تولید می‌شود که در سراسر استان نیز توزیع خواهد شد.

وی ابراز داشت: واردات جوجه‌های نیمچه در استان گلستان از استان‌های مازندران، اصفهان، ارومیه و تبریز انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوای گلستان مساحت اجرای این طرح با 24 هکتار عنوان کرد و افزود: در راستای طرح اقتصاد مقاومتی از ظرفیت‌هایی که بصورت بالفعل بوده مانند زمینی که 20 سال در این شهر بدون استفاده باقی مانده، آن را به ظرفیتی بالقوه تبدیل کردیم تا بتوانیم با تولید محوری در راستای جهش اقتصادی کشور گام برداریم و از وابستگی خارج شویم.
برچسب ها: گلستان ، جوجه ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.