کاربران شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها و وبسایت ها چنانچه مورد توهین قرار گرفته و یا اطلاعات شخصی و محرمانه آنها در این فضا افشا شود می توانند به دادسرای جرایم رایانه ای مراجعه و اقامه دعوی کنند.

باقر افخمی، عضور اصلی شورای حل اختلاف جرایم اینترتی دادگستری کل استان تهران با بیان اینکه اقامه دعوی به 2  شکل شاکی عمومی و خصوصی امکان پذیر است به خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران گفت: در صورتیکه کاربران فضای سایبر شاکی خصوصی باشند می توانند با ارائه مستندات به دادسرای جرایم اینترنتی اقامه دعوی کرده و بازپرس از مدیر وبسایت یا سرویس دهنده مربوطه اطلاعات شخصی توهین کننده و یا افشا کننده اطلاعات شخصی را در خواست می کند.

وی افزود: کارشناسان it قوه قضایه و پلیس فتا با همکاری یکدیگر فرد متخلف را براساس ip  کامپوترش شناسایی کرده و مطابق با قوانین با او برخورد می کنند.

 افخمی همچنین در خصوص شاکی عمومی اذعان داشت: هر گونه توهین به مقامات رسمی که مسئولیتی دارند براساس آن به آنها بی احترامی و توهین شود جرم محسوب شده و به دادستانی کل کشور به عنوان مدعی العموم می تواند نسبت به اقامه دعوی اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا طی دستور العملی به کافی نت ها آنها را موظف به ثبت اطلاعات شخصی کاربران هنگام استفاده از سیستم ها نموده است تا مشخص باشد چه کاربری در یک بازه زمانی از سیستم در کافی نت استفاده کرده و چنانچه این امر را حمایت نکنند مجوز آنها باطل می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.