وزير صنعت ، معدن و تجارت 10 اولويت تجارت داخلي و بين المللي را بر اساس برنامه راهبردي صنعت ، معدن و تجارت ابلاغ كرد .

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  "شاتا" بر اساس اين سند ، حقوق مصرف كننده اولين اولويتي است كه بر آن تاكيد شده است و كارايي بازارها شامل تقارن اطلاعاتي ، صداقت در بازار و همچنين تجارت الكترونيكي و همگاني و فراملي كردن آن در اولويتهاي تعيين شده اند.

 توسعه فروشگاههاي بزرگ و يا شبكه سازي فروشگاههاي خرد، عملكرد لجستيكي ( كارايي فرآيندهاي ترخيص كالا ، تحويل به موقع كالا و ...) و زير ساختهاي لجستيك ( هاب ، پايانه ، خطوط ريلي ، ناوگان و ...) نيز از جمله اولويتهاي تجارت است كه دربرنامه راهبردي ذكر شده است.

همچنين تامين مالي صادرات ، پيوندهاي فعال و منعطف تجاري با بازارهاي هدف ، پرورش منابع انساني در كلاس جهاني و پنجره واحد تجاري  ديگر اولويتهاي تجارت داخلي و بين المللي بر اساس سند راهبردي صنعت ،معدن و تجارت هستند.

بر اساس سند راهبردي ابلاغ شده از سوي وزير صنعت ، معدن و تجارت ، اسناد برنامه راهبردي شامل برنامه سطح كلان، برنامه‌هاي عمومي (منابع انساني، فناوري، اقتصاد بين‌المللي و ...) و برنامه‌هاي زنجيره‌هاي تامين (فلزات، تجهيزات حمل و نقل، تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي و ...) است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اولویت ، تجارت ، راهبردی ، ابلاغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار