تغييرات دروني هنرمند بر بوم نقاشي و تجزيه و تحليل موجود متاثر از برداشت هاي شخصي،هويت تاريخ،‌علم و تجربيات يك هنرمند است.

كيومرث قورچيان،نقاش در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت:نقاشي در اصل يك قاب بصري است كه به لحاظ محتوا تاثير زيادي در بصيرت عمومي دارد،به همان ميزان كه هنرمند نقاش،‌خود بايد به بصيرتي برسد كه بتواند اثري مناسب و شايسته را خلق كند.

وي افزود:به ندرت اثر ماندگاري را مي توان نام برد كه اثر و عنوان آن با هم تطبيق داشته باشد.

قورچيان در خصوص چگونگي ماندگاري آثار تجسمي در ذهن مردم عنوان كرد:اتفاقي كه بر روي بوم نقاشي مي افتد، نتيجه تغييرات دروني يك انسان است و تجزيه و تحليل موجود متاثر از برداشت هاي شخصي،‌هويت، تاريخ، علم و تجربيات يك هنرمند است.

وي ادامه داد:همان ميزان كه هنرمند با اخلاق به يك مبدا توجه دارد،ساير انسانها نيز اين خلوص و شفافيت را به صورت ذاتي در خود دارند. قورچيان تصريح كرد:انتزاع رابطه فطري كه بين هنرمند اثر هنري و مخاطب اتفاق مي افتد به انديشه انسان ها ارتباطي ندارد،بلكه به ماهيت وجودي و آن ساحت روحاني و الهي انسانها مربوط است و در آن زمان وحدت نظر در رابطه و كثرت صورت مي گيرد.

قورچيان اظهارداشت:هنرمند بايد اثري ايجادكند كه مخاطب خود را درآن حاذق ببيند كه تحت تاثير آن دريافت هايي را نيز خواهد داشت./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار