"چه خوبی که برگشتی" با ساختار نامناسب و بی‌پایه و اساس در واقع انهدام سینمای "مهرجویی" است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، برنامه سینمایی هفت شب گذشته با حضور رضا درستکار و خسرو نقیبی منتقدان سینما به تحلیل و بررسی "چه خوبی که برگشتی" ساخته‌ی داریوش مهرجویی پرداخت.



رضا درستکار منتقد در خصوص سابقه مهرجویی گفت: با نگاه به آثار مهرجویی باید گفت که آثار او جزء فیلم‌های درجه یک تاریخ سینمای ایران است که هر کدام از آنها برای یک فیلمساز کفایت می‌کند و به قدری دین به سینمای ایران دارد که جایگاه او غیر قابل توصیف است.
وی افزود: "چه خوبی که برگشتی" یک اثر تقلید یافته است که سعی می‌کند از ارتباط نزدیک با مخاطب باج دادن به گیشه خود را نشان دهد.
درستکار ادامه داد:"چه خوبی که برگشتی" انهدام سینمایی مهرجویی است و به کل همه چیز را از دست داده چرا که دارای ساختار بی‌پایه و اساسی است که از آن فیلمساز حرفه‌ای ردی در آن دیده نمی‌شود در واقع فیلم بلاتکلیف، سردرگم و بدون رویکرد روشن است و تنها برای سرگرم کردن مخاطب ساخته شده است.
درستکار تصریح کرد: "چه خوبی که برگشتی" از اولین اثر "مهرجویی" هم ضعیف‌تر است و در کارنامه "مهرجویی" منفرد ایستاده و نه تنها یک اثر تجاری نیست بلکه یک فیلم بدنه است.
وی بیان کرد: کسانی که فیلم‌ةای بدنه می‌سازند و ساختاری نامناسب دارند و همیشه اثر خودشان را به عنوان هنر مردمی جا می‌زنند ویا با فروش 7 میلیاردی خود تمام ضعف‌ها، کاستی‌ها و بی‌هنری‌های خود را می‌پوشانند و با ادعا اثر جاعلانه خود را مورد پسند مردم خطاب می‌کنند.
در ادامه خسرو نقیبی (منتقد) ادامه داد: "چه خوبی که برگشتی" یک بازگشت از مسیر از اواخر دهه‌ی 70 مهرجویی است که فیلمساز در آن متوقف شده بود با این اثر سینمای دیگری را امتحان کرده حال با این دروبرگردان مهرجویی وسط سینمای فاخر و سینمای بازیگریش می‌ایستد.
وی اضافه کرد: مهرجویی تا آخر دهه‌ی 70 از فاخرترین فیلم‌های سینمایی ایران را می‌سازد "لیلی" و "سارا" به لحاظ ساختاری جزء مهم‌ترین آثار او است، وی از سال 80 ساختار رهاتری برابر آثارض انتخاب می‌کند که به ظاهر ساختاری آسان‌گیر ولی سهل و ممتنع دارد.
نقیبی اظهار داشت: آثار مهرجویی تا دهه 80 شبیه نقاشی است نقاشی که بیشتر شبیه عکس است و واقع نمایی را در عکس خود نشان می‌دهد حال فیلمساز با تغییر مسیر به یک ساختار نو رسیده است.
گفتنی است: برنامه سینمایی هفت با بررسی مسائل سینمایی ایران با اجرا و سردبیری محمود گبرلو و تهیه‌کنندگی علی قانع هر هفته جمعه شب‌ها از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود./ص
برچسب ها: سینما ، فیلم ، درستکار ، هفت ، مهرجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.