جبار آذین، منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص فیلم سینمایی "چه خوبه برگشتی" ساختهی "داریوش مهرجویی" گفت: چه خوبه برگشتی یک کمدی سطحی و معمولی است که سازندهاش شاید آن را زا روی تفنن و سرگرمی یا از روی اجبار اقتصادی، اجتماعی و یا تنگناهای فکری ساخته است چرا که این فیلم برازندهی کارگردانی بزرگ و کارنامهی سینمایی ارزشمند او نیست.
وی افزود: این اثر فیلمی کوچک از فیلمسازان بزرگ است که متاسفانه در چند سال اخیر عرصه سینما به دلایل متعددی از جمله نخواستن، نگذاشتن، بیانگیزگی، گذر عمر، بیحوصلگی فیلم بزرگ نمیسازد.
آذین ادامه داد:"داریوش مهرجویی" در تاریخ سینمای ایران یک نقطه عطف است و فیلمهای با ارزش و ماندگار او به ویژه "گاو"،"هامون" و حتی آثار ممتازی مانند "بانو"، "لیلا" و "پری" جایگاهی رفیع در سینمای ایران و جهان دارند با این همه چیز فیلم اخیر این هنرمند متفکر سینمای کشور در اندازهها و توانائیهای او و در ردیف کارهای ارزشمندش نبودهاند.
وی تصریح کرد:"چه خوبه برگشتی" یک فیلم متوسط کمدی است که موضوع و داستان سطحی و همچنین بازی کلیشهای بازیگران شناخته شدهاش بدون هیچ گونه خلاقیت و نوآوری آن را در حد یک اثر سینمایی معمولی قرار داده است.
آذین اضافه کرد: این در حالی است که مهرجویی علاوه بر درخشش در کارگردانی آثار مطرح اجتماعی سیاسی و ارزشی در زمینه ساخت فیلم کمدی هم توانا ظاهر شده و فیلم خندهدار "اجاره نشینهای" او بهترین و قویترین فیلم کمدی سینمای جمهوری اسلامی و تاریخ سینمای کشور است.
وی افزود: بیآنکه در جای جای فیلم "چه خوبه برگشتی" حضور کارگردانی حرفهای دیده میشود ولی این حرفهای بودن و توانایی فراوان در خدمت ساخت یک فیلم کلیشهای حرفهای و صرفا سرگرم کننده قرار گرفته و متاسفانه به بعضی از فیلمهای به اصطلاح طنز و شبه کمدی رایج در سالهای اخیر سینمای ایران پهلو میزند.
آذین اظهار داشت: در هر صورت به سختی میتوان باور کرد که این فیلم کوچک از "مهرجویی" بزرگ باشد زیرا در مجموع در محتوا و ساختار حرفی ندارد و تنها امتیاز آن نام کارگردان است./ص