فرماندار شهرستان پردیس گفت : اگر در یک شهر به همه زیر ساخت ها را مانند سرانه های آموزشی و درمانی و خدماتی و بهداشتی و مذهبی بپردازیم ولی از بحث امنیت قافل شویم تمام این فعالیت ها را زیر سئوال برده ایم.

ایرج بیگدلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت : از خداومند می خواهم به ما این توفیق را بدهدکه در راه پاسداری از خون شهدا که برای تامین امنیت این خته از جهان پهناوری که در روزگار زر وزور و تزویر می بینیم که جوانانی پیدا می شوند و تحت رهنمود های پیامبرگونه امام راحل (ره)هشت سال جنگ را مدیریت می کنند و به دفاع مقدس می پردازند .

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد :که در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح با همه حمایت های بین المللی از سوی استکبار جهانی تلاش خود را براین پایه معطوف کرده بود که امنیت و اقتدار را از نظام نوپای جمهوری اسلامی بگیرد ما وارث خون این شهیدان هستیم و این شرایط ثبات و اقتدار امروز ما با انفاس قدسی مقام معظم رهبری به نحو احسن در حال اجراست و به نوعی مدیریت اسلامی را به رخ جهانیان می کشد را بتوانیم ارتقاء ببخشیم .

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به تاکید آیات و روایات اسلامی به مقوله امنیت اضافه کرد : در مقوله امنیت آنچه مسلم است با مطالعه در آیات و روایات ضرورت و اهمیت مقوله امنیت را می توانیم از دیدگاه اسلام بیابیم بین امنیت و احساس امنیت تفاوت زیادی وجوددارد شکر خدا در کشور عزیزمان و جای جای این کشور پهناور از امنیت 100درصدی برخوردار هستیم و هرکس خلافی بگوید به نوعی سیاه نمایی است اما در بحث احساس امنیت در برخی مواقع باید تلاش خود را بیشتر کنیم .

بیگدلو با ذکر نمونه های بارز عدم امنیت در منطقه و کشور های همسایه بیان کرد : در عراق به طور متوسط بیش از 56 نفر بر اثر عملیات تروریستی کشته می شونددر پاکستان و افغانستان به نوعی دیگر در سوریه که متاسفانه تمام مراجع امور بشر و سازمانهای متولی حقوق بشر و همیشه در مقابل این جور فجایع چشمانشان را بسته اند .

فرماندار شهرستان پردیس اظهار داشت :در غزه هم به همین صورت این موارد نا امنی است ما شکر خدا نا امنی نداریم اما در این بحث که در برخی از حوزه های اجتماعی باید اتفاقی بیفتد بحثی نیست و باید تمام تلاش ما این باشد که در حوزه مسائل اجتماعی تلاش کنیم آنچه که به عنوان احساس امنیت تلقی می شود همه مردم از این احساس بهره مند باشند و در بسیاری از مناطق کشور احساس امنیت وجود دارد .

ایرج بیگدلو گفت :اماآنچه که در شهرستان پردیس انتظار داریم با توجه به نوپا بودن شهرستان پردیس در حوزه امنیت انتظاراتی داریم که امیدواریم هر چه سریعتر به آن جامه عمل پوشانده شود مقام معظم رهبری فرموده اند :"امنیت مثل هوا و اکسیژن برای جامعه است"اگر ما در این شهرستان پردیس شهرداران تمام تلاش خود را بکنند و شهر را با گل و بلبل هم آراسته کنند اگر امنیت وجود نداشته باشید طبییعتافضای خوبی برای مردم وجود نخواهد داشت .

وی در ادامه این مطلب افزود :در یکی از شهرستانهای استان تهران در یک بازده زمانی در حوزه مدیریت شهری قرار داشتیم یک پارکی بود که در آن متاسفانه به دلیل اینکه احداث شده بود اما مسائل آبادانی و حراست آن خوب اعمال نمی شد فضای زشتی را در مرکز شهر ایجاد کرده بود ما هزینه زیادی را صرف کرده و آن پارک را احیاء کردیم یک روزی با چند تن از مسئولین شهری برای بازدید به این مکان رفتیم انتظار داشتیم افرادی استقبال بیایند و در این رابطه تقدیر و تشکر کنند اما بر عکس این مورد اتفاق افتاد.

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به اینکه نبود امنیت همه فعالیت ها رازیر سئوال می برد تصریح کرد :چند نفر از خانمها مراجعه کردند که ما باید چه کسی را ببینیم که بگوییم این پار ک را تعطیل کنند گفتند که شما این پارک را برای ما یا برای معتادین درست کردید دیدیم که گوشه ای از پارک محل این معتادین بوده است ببینید یک کار خوبی صورت گرفته و پارکی با هزینه بیت المال ایجاد شده است.

بیگدلو گفت : ولی به واسطه عدم رعایت و توجه مسائل امنیتی نه تنها عملکرد مثبتی نبود بلکه همگان هم نسبت به این قضیه معترض بودند اگر در یک شهر به همه زیر ساخت ها را مانند سرانه های آموزشی و درمانی و خدماتی و بهداشتی و مذهبی بپردازیم ولی از بحث امنیت قافل شویم تمام این فعالیت ها را زیر سئوال برده ایم.

فرماندار شهرستان پردیس با تاکید بر اینکه باید ابزار برقراری امنیت را هم در اختیار داشته باشیم اظهار داشت :شهرستان پردیس علارقم بارگزاری سنگین و سرع جمعیتی که با تحویل پروژه های مسکن مهر این بارگزاری سنگین تر هم شویم نیازمند نظارت جدی تر است باید بپذیریم که اگر ما دنبال تامین امنیت هستیم باید ابزار آن را هم در اختیار داشته باشیم و با داشتن پتانسیل های در حد دو کلانتری معمولی نمی توانیم شهرستانی به این بزرگی و با تراکم وکنش های فرهنگی را بتوانیم جمع و جور کنیم و این موضوع بسیار مهم است .

ایرج بیگدلو بیان کرد: آما ر نشان می دهد که در طی 16سال گذشته یکی از استانهای کم جرم ترین استان یزد بوده است وقتی که آسیب شناسی کردند به چند شاخصه خوب و مهم رسیدند اول اینکه مردم یزد بسیار مقید به سنن و آداب و فرهنگ و مذهب هستندو در این استان مهاجر خیلی کم است .

وی در ادامه این مطلب افزود : نسبت به سایر استانها مهاجر کمتری در یزد سکونت دارند و شناخت از یکدیگر بالاست حتی اگر گرایش جرم هم وجود داشته باشد سعی می کند خود را کنترل کنند آمار نشان می دهد در استانها و شهر هایی که از تراکنش جمعیتی متفاوتی برخوردارند آمار جرم و جرائم هم بالاست اهالی محل باید از هم خبرداشته باشند بی خبری از همسایه جزء محاسن نیست .

فرماندار شهرستان پردیس تصریح کرد :در شهرهایی که میزان مهاجرت بالاست متاسفانه این مقوله باعث فسادهای زیاد ی در حوزه اجتماعی می شود باید نسبت به اهالی محل شناخت وجود داشته باشد و همانطور که گردو خاکی از بیرون این فضا بلند شود هر چه قدر پنجره بسته باشد باز هم از این گرد و خاک روی این میز می نشیند اگر در محله من افرادی ایجاد نا امنی کنند قطعا از قبل آنها حوادثی هم ممکن است برای خانواده من پیش بیاید بنابراین شهروندان ما بروی این مقوله باید بیشتر حساس باشند .

بیگدلو با اشاره به تراکنش جمعیتی به عنون یکی از مشکلات شهرستان پردیس اضافه کرد :من نمی گویم که شخصا مداخله کنند اما به نیروهی محترم انتظامی و امنیتی اطلاع دهند از همین گزارشات است نیروهای امنیتی و انتظامی آنها را رصد کرده و برطرف می کنند و مسائل پیشگیری را به کار می گیرندیکی از مشکلات ما در شهرستان پردیس تراکنش جمعیتی است در بومهن و پردیس این موضوع متفاوت است در بومهن با وجود قومیت های متفاوت مردم نسبت به هم شناخت دارندو این موضوع در پردیس خیلی بدتر است.

فرماندار شهرستان پردیس با تاکید بر اهمیت ارتقاءکلانتری ها در پردیس اظهار داشت :با داشتن این چالش ها در این منطقه و وجود برخی از مراکز صنعتی که می تواند زمینه تمع برخی افراد نا باب را فراهم کند ناچاریم سناریو و استراتژیک دیگری را در شهر ستان پردیس پایه ریزی کنیم و این استراتژیک با این امکانات موجود قابل تحقق نیست زمینه ارتقاء کلانتری های ما حتما باید فراهم شود ./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.