تحلیلگر شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت، ضعف عملکرد اوباما که مردم آمریکا را به ستوه آورده، حتی باعث افزایش محبوبیت جرج بوش در جامعه این کشور شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، تیم کربی، تحلیلگر این شبکه، با لحنی طعنه‌آمیز گفت، من نمی‌دانستم در آمریکا حتی درباره محبوبیت رؤسای جمهور سابق این کشور نظرسنجی می‌کنند!

وی افزود، نظرسنجی اخیر گالوپ نشان می‌دهد، میزان محبوبیت جرج بوش در میان مردم آمریکا به میزان قابل توجهی بالا رفته است.

مثلاً محبوبیت جرج بوش از پایان دوران ریاست جمهوری اش به این طرف، در میان رأی دهندگان مستقل آمریکایی، که وابسته به هیچیک از احزاب بزرگ این کشور نیستند، هفده درصد افزایش یافته است. حتی محبوبیت جرج بوش در میان رأی دهندگان وابسته به حزب دمکرات که رقیب اصلی حزب جمهوریخواه آمریکا است، در همین مدت، چهارده درصد بالاتر رفته است.

کربی افزود، به نظر من این پدیده شاید به این دلیل باشد که «جادوی» اوباما دیگر کهنه شده و مردم از عملکرد او به ستوه آمده اند. با وجود این، آرزو برای بازگشت به دوران جرج بوش، نوعی دیوانگی است.

کربی خطاب به افرادی که نظرشان درباره جرج بوش تغییر کرده گفت، شما که تصور می‌کنید، جرج بوش خیلی عالی بوده، لطفاً بگویید، او چه فرقی با اوباما داشته است؟ کربی سپس با تمسخر گفت البته اوباما می تواند نود و نه درصد از لغاتی را که جلویش بگذارند، صحیح تلفظ کند (اشاره به مشکلات جرج بوش در تلفظ صحیح کلمات انگلیسی است)، اما هر دو رئیس جمهور، رهبریِ جنگ‌های پرهزینه با اهداف سؤال‌برانگیز را برعهده داشته‌اند.

بوش و اوباما هر دو قوانینی را در داخل آمریکا به تصویب رساندند و اجرا کردند که ناقض حقوق شهروندی مردم این کشور بوده است. این دو رئیس جمهور هر دو از پهپادها بسیار خوششان می‌آمده و هزینه‌های دولت فدرال آمریکا را به شدت افزایش داده اند و دولت مرکزی این کشور را گسترده‌تر کردند.

تحلیلگر این شبکه در خاتمه افزود، من تصور نمی‌کنم، صرفاً به این دلیل که حکومت (ریاست جمهوری) اوباما معیوب بوده است، ما باید دوران حکومت جرج بوش را پیروزمندانه تلقی کنیم!

برچسب ها: اوباما ، آمریکا ، بوش ، گالوپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار