تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از چند سال توانست با پیروزی مقابل کره جنوبی برای چهارمین بار به جام جهانی صعود کند. قوچان نژاد با گلزنی اش نقش اصلی را در صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل ایفا کرد.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران غفور جهانی، خداداد عزیزی و محمد نصرتی سه بازیکن بودند که با گلزنی شان نقش های اصلی را در سه دوره گذشته صعود تیم ملی به جام جهانی را ایفا کردند

رضا قوچان نژاد هم با گلزنی اش مقابل کره جنوبی نامش را کنار سه گلزنی که باعث حضور تیم ملی در سه دوره گذشته بودند ثبت کرد.

به همین بهانه نظرات غفور جهانی و خداداد عزیزی دو بازیکن که با گلزنی شان باعث حضور تیم ملی ایران به ترتیب جام جهانی 1978 آرژانتین و 1998 فرانسه شدند را جویا شدیم که در ادامه از نظر خواهیم گذراند.

** زمان ما حضور در جام جهانی سخت بود

غفور جهانی با گلزنی اش در بازی مقابل استرالیا مقدمات نخستین حضور تیم ملی در جام جهانی 1978 را فراهم آورد. بازیکن سابق تیم ملی درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 برزیل گفت: من قبل از بازی هم پیش بینی کرده بودم که تیم ملی مقابل کره جنوبی برنده خواهد شد و به جام جهانی صعود می کند.

جهانی در ادامه اظهار داشت: تیم ملی همواره در بازی های حساس برنده بوده است و این بار هم با پیروزی مقابل کره جنوبی این امر را ثابت کرد.

بازیکن سابق تیم ملی درباره رمز موفقیت تیم ملی در سه بازی اخیرش گفت: مربیان مطرح دنیا همیشه از بازیکنان تیم قهرمان کشورمان در ترکیب تیم استفاده می کنند کی روش هم همین شیوه را به کار برد و از سه مدافع استقلال در ترکیب تیم ملی استفاده کرد.

بر این اساس خط دفاع تیم ملی دارای انسجام تیمی شد و در سه بازی یک گل هم دریافت نکرد.

وی درباره گلزنی رضا قوچان نژاد در این بازی گفت: قوچان نژاد یکی از بازیکنان تاثیر گذار تیم ملی است که با گلزنی اش مقابل کره جنوبی جواز صعود به تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل را صادر کرد. به نظرم بازیکني غیر از قوچان نژاد نمی توانست چنین موقعیتی را تبدیل به گل کند.

وی درباره تفاوت صعود تیم ملی در زمان بازیکنی اش نسبت به الان گفت: صعود به جام جهانی در هر دوره متفاوت است. در زمان ما فقط یک تیم از قاره آسیا و اقیانوسیه به جام جهانی صعود می کردند اما الان چهار تیم به طور مستقیم و یک تیم از طریق پلی آف جواز حضور در جام جهانی را دریافت می کند به هر حال آن موقع صعود به جام جهانی سخت بود اما ما با پیروزی مقابل استرالیا به جام جهانی 1978 صعود کردیم.

وی درباره راهکارش برای حضور مقتدرانه تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل بیان کرد: مسئولان فدراسیون فوتبال باید اردوها و بازی های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی در نظر بگیرند تا ملی پوشان با آمادگی بیشتر در این مسابقات حضور یابند و همچنین تیم ملی باید با تیم های بزرگ بازی های دوستانه و تدارکاتی داشته باشد تا محک جدی برای حضور در مسابقات جام جهانی بخورد.

وی درباره وضعیت کی روش در تیم ملی گفت: کی روش مربی کاربلدی است و مسئولان فوتبال باید این مربی را برای جام جهانی 2014 برزیل حفظ کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تیم ملی با ایجاد تغییر و تحولات می تواند در جام جهانی به موفقیت دست یابد.


**تیم ملی توانایی عرض اندام در جام جهانی را ندارد

خداداد عزیزی هم با گلزنی اش مقابل استرالیا توانست جواز حضور تیم ملی را در جام جهانی 1998 فرانسه صادر کنند.

عزیزی درباره صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل گفت: تیم ملی به بهترین نحو به جام جهانی برزیل صعود کرد، خوشحالم که یک بار دیگر همشهری ام قوچان نژاد گل پیروزی بخش را به ثمر رساند و تیم ملی جام جهانی راه یافت.

ملی پوش سابق تیم فوتبال در ادامه اظهار داشت: تیم ملی بازی منطقی مقابل کره جنوبی انجام داد و حقش بود که برابر این تیم نتیجه بگیرد.

وی درباره تفاوت صعود تیم ملی به جام جهانی 98 در زمان گلزنی وی نسبت به الان گفت: به نظرم هر دوي این صعودها شیرین است تیم ملی کره جنوبی اقتدار همیشگی اش را مقابل تیم ملی ایران نداشت و ملی پوشان از این موضوع نهایت استفاده را کردند.

عزیزی تصریح کرد: در حالی ما در مقدماتی جام جهانی 98 مقابل استرالیا شانس آوردیم که توپ های مهاجمان این تیم گل نشد و ما با گل بیشتر در خانه حریف به جام جهانی صعود کردیم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال گفت: به هر حال با ملی پوشان خیلی خوب بازی کردند و با بستن فضاها موقعیت گلزنی آنچنانی به مهاجمان حریف ندادند.

وي در مورد جام جهانی 2014 برزیل بیان کرد: تیم ملی در جام جهانی برزیل نمی تواند عرض اندام کند به خاطر همین باید جوانگرایی را سرلوحه اش قرار دهد تا در دوره های بعدی جام جهانی به موفقیت دست یابد.

به نظرم این جام جهانی آزمایشي برای حضور مقتدرانه در جام جهانی آینده خواهد بود.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: کادر فنی تیم ملی باید پای جوان ها را به تیم ملی باز کنند و با میدان دادن به جوانها باعث موفقیت تیم ملی در آینده شوند./آق
برچسب ها: جهانی ، عزیزی ، جام جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار