شورای امنیت سازمان ملل شامگاه پنجشنبه ضمن ابراز نگرانی درباره خشونت های اخیر در لیبی ، بر لزوم توقف خشونت ها در این کشور تأکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ; شورای امنیت در بیانیه ای که شامگاه پنجشنبه منتشر شد ، در مورد اقدامات خشونت آمیز اخیر در شهر بنغازی که به از دست رفتن جان چندین تن منجر شده است ، به شدت ابراز نگرانی کرد و از همه مردم لیبی اعم از نظامی و غیرنظامی خواست متحد شوند.شورای امنیت همچنین از همه مردم لیبی خواست با احترام به قانونمداری ، در فرایند سیاسی آشتی و اصلاح قانون اساسی به شیوه ای مسالمت آمیز و جامع متعهد شوند.

این بیانیه در حالی منتشر شد که دو روز قبل ، طارق متری ، نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی در نشستی در شورای امنیت ، گزارشی در مورد شرایط کنونی این کشور ارائه داد.دو هفته پیش در درگیری تظاهرکنندگان و گروههای شبه نظامی در بنغازی دست کم 11 تن کشته و دهها تن نیز زخمی شدند.

شنبه گذشته نیز شش سرباز در درگیری های بنغازی کشته شدند.از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی ، مقامات لیبی برای حفظ امنیت و نظم اجتماعی ، به علت کمبود نیروهای نظامی و پلیس ، از این شبه نظامیان کمک می گیرند.این تظاهرکنندگان خواستار انحلال گروههای شبه نظامی برخاسته از انقلاب مردمی علیه معمر قذافی هستند که اکنون کم و بیش به نیروهای امنیتی لیبی پیوسته اند.

برچسب ها: امنیت ، توقف ، خشونت ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار