یک متخصص تغذیه گفت: امروزه خانواده ها به دلیل اینکه در طول روز کنار هم نیستند و نمی توانند یک وعده غذایی را در کنار میل کنند، مجبور هستند تا وعده های غذایی برنجی و خورشتی خود را در شب صرف کنند تا این عامل بروز مشکلات از جمله چاقی می شود.

شهرزاد محمدیان ، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  برخی از افراد برای کاهش وزن ، شام را از وعده های غذایی خود حذف می کنند، افزود: حذف وعده شام باعث می شود تا مشکلات جسمی و عصبی همچون استرس ،‌ بی حوصلگی ، خستگی و کاهش قدرت حافظه در بدن ایجاد شود.

وی با اشاره به ضرورت انتخاب مواد غذایی ساده و سبک در وعده شام ادامه داد: بهتر است وعده شام خیلی ساده و سبک  همچون ماست ، خیار ،‌پنیر ، سالاد باشد ؛ اما متاسفانه در حال حاضر بیشتر خانواده ها به سمت مصرف غذاهای فانتزی و فست فودها روی آورده اند.

 این متخصص تغذیه در پایان باز اشاره به ضرورت مصرف وعده غذایی شام بصورت ساده و سبک اظهار داشت: در شب هورمون هایی که باعث بالا رفتن متابولیسم و سوخت و ساز غذا در بدن می شوند؛ به استراحت می پردازند، از این رو مصرف غذاهای سنگین باعث تجمع مواد می شود و به چربی تبدیل می گردد که نتیجه آن چاقی در افراد است./ع2
برچسب ها: جاقی ، شام ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.