رسانه های خارجی در خبری فوری از کشته شدن یک معترض در ناآرامی های اخیر در برزیل خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مرد هجده ساله به عنوان اولین کشته در این اعتراض ها در شهر ریبیرو پروتو در استان سائوپائولو کشته شده است.

پلیس برزیل اعلام کرد در روز برگزاری تظاهرات خیابانی سراسری در برزیل در اعتراض به هزینه های گزاف جام جهانی فوتبال 2014 ، یک تظاهرکننده پنجشنبه شب در شهر سائوپائولو توسط یک خودرو زیر گرفته شد و جان باخت.

پلیس اعلام کرد این قربانی پس از آن جان باخت که یک دستگاه خودرو ، با او و دو معترض دیگر در شهر ریبیرائو پرتو واقع در 330 کیلومتری سائو پائولو برخورد کرد.

یک کارشناس امنیتی به نقل از پلیس در مورد تظاهرات روز پنجشنبه اعلام کرد بزرگترین تظاهرات با جمعیتی حدود 300 هزار نفر در شهر ریو دو ژانیرو برگزار شد که طی آن مردم به طرف شهرداری این شهر حرکت کردند.

همچنین 110 هزار نفر در شهر بزرگ سائو پائولو راهپیمایی کردند.

نیروهای امنیتی همچنین تظاهرکنندگانی را که تلاش می کردند وارد ساختمان وزارت امور خارجه این کشور بشوند ، عقب راندند.

معترضان شیشه های ساختمان وزارت خارجه برزیل را خُرد و اشیاء مشتعل به درون آن پرتاب کردند.

تکاوران نیروی دریایی برزیل امنیت داخل ساختمان وزارت خارجه را برعهده داشتند و نیروهای پلیس هم یک کمربند امنیتی به دور این ساختمان ایجاد کرده بودند.

در همین حال برخی گزارش ها از حمله تظاهر کنندگان خشمگین برزیلی به وزارت امور خارجه این کشور در برازیلیا پایتخت این کشور خبر می دهند.

برچسب ها: برزیل ، تظاهرات ، کشته ، معترض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار