عضو هيات علمي دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان از ساخت فرم كف داروي بنزوييل پراكسيد براي نخستين بار در كشور در اين دانشكده خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان بنزوييل‌ پراكسيد داروي موضعي ضد آكنه(جوش) است كه به صورت محلول در آب و محلول در الكل توليد و باعث كاهش تعداد باكتري هاي روي پوست و داخل منافذ پوستي مي شود.
محمد علي شاه طالبي گفت: يكي از درمانهاي رايج موضعي بيماري آكنه استفاده از داروي بنزوييل پراكسيد است كه با خاصيت كراتوليتيك، اكسيدكنندگي و توليد راديكالهاي آزاد اكسيژن، باكتريهاي مولد آكنه را از بين مي برد.
وي با بيان اينكه اين دارو پوست را تحريك كرده و باعث قرمزي و خارش آن مي شود، اضافه كرد: براي جلوگيري از ادامه اين عوارض فرم كف داروي بنزوييل پراكسيد ساخته شد.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان افزود: در اين فرم، دارو با روغن شتر نيز مخلوط شده كه عوارض داروي محلول را كاهش داده و اثربخشي بهتري را موجب مي شود.
وي با بيان اينكه بيمار بدليل عوارض محلول اين دارو استفاده از آن را ادامه نمي دهد، تصريح كرد: با اينكه درمان آكنه طولاني است اما اين فرم دارو باعث مي شود بيمار به ادامه درمان خود رغبت كند.
شاه طالبي گفت: فرم كف داروي بنزوييل پراكسيد با هزينه ۳۰ ميليون ريال در دانشكده داروسازي اصفهان ساخته شد/س.

برچسب ها: اصفهان ، دانشگاه ، علوم ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.