آیا نوشیدن آب به تنهایی برای تحمل گرمای هوا کافی است؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، فصل تابستان فرا رسیده و گرما با گام‌های داغ و سنگین خود شهرها را فرا گرفته است. گاهی هوا چنان گرم می‌شود که عرق از سر و رویمان جاری می‌شود، خستگی و بی‌حوصلگی بر ما غلبه می‌کند و تشنگی سراپای وجودمان را می‌گیرد.
مهم این است که اجازه ندهید بدنتان آب خود را از دست بدهد و دچار خستگی بشوید.
تعریق
تعریق یا همان عرق کردن پدیده‌ کاملاً طبیعی بدن انسان محسوب می‌شود و برخلاف باور عموم بخشی از سیستم خنک کننده‌ بدن است که باعث می‌شود بدن در دمای مناسبی قرار گیرد. در واقع عرق این توانایی را دارد که به طور طبیعی در عرض چند دقیقه بدن را خنک کند.

چه بخوریم؟
میزان سدیم و پتاسیم بدن ما باید متعادل باشد. اما متأسفانه به دلیل اینکه در طول روز مواد غذایی سرشار از سدیم (نمک) بیشتری مصرف می‌کنیم این موازنه به هم می‌ریزد.

میزان پروتئین
هر چه مواد غذایی سرشار از پروتئین بیشتری مصرف کنید بیشتر احساس گرما خواهید کرد. متخصصان توصیه می‌کنند که مصرف روزانه یک گرم پروتئین به ازای یک کیلوگرم وزن بدن مصرف کننده کافی است.
آب، آب، آب
اولین سلاح مبارزه با گرما آب است. در فصل گرما آب زیادی بنوشید. همیشه یک بطری آب دم دستتان باشد و به طور مرتب آب بنوشید. منتظر نمانید که تشنگی هلاکتان کند و بعد به سراغ آب بروید. البته میزان آب مصرفی به فعالیت فیزیکی شما بستگی دارد اما بدانید که نوشیدن حداقل یک لیتر آب یعنی معادل 8 لیوان لازم است./س
برچسب ها: تدابیر ، لازم ، تابستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.