پژوهشگران به والدین توصیه می کنند وقتی که کودکان سیر می‌شوند باید اجازه داشته باشند غذای خود را نیم‌خورده رها کنند چرا که اجبار به ادامه‌ی خوردن علاوه بر انباشت کالری غیر ضروري در بدن، تأثیر روانی خاصی دارد که در نهایت خطر چاقی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ والدینی که کودکان را وادار می‌کنند غذا را کامل بخورند، لطفی در حق فرزندان خود نمی‌کنند. همچنین حذف‌کردن برخی از خوردنی‌ها هم مشکل‌ساز است. این عوامل با ارسال پیام‌های نادرست به کودک، خطر چاقی را افزایش می‌دهند.
 
این رفتار سبب می‌شود کودکان حساسیت لازم به حس گرسنگی یا سیری خود را از دست بدهند و به ‌جای گوش کردن به پیام‌های جسمانی خود، تحت تأثیر عوامل خارجی همچون غذای فراوان قرار گیرند.

به اعتقاد کارشناسان، بهتر است کودکان به تغذیه صحیح عادت داده شوند مانند افزودن میوه و سبزیجات فراوان به رژیم غذایی‌شان و امکان دسترسی‌شان به تنقلات با رعایت اعتدال فراهم شود.

نقش پدر و مادر به‌عنوان الگوی درست نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کودکانی که در معرض تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند، بهتر است پیش‌تر آموخته باشند که نباید بشقاب را با انبوهی از خوردنی‌ها انباشت. آنان باید بدانند که دو بار غذا برداشتن، بهتر از نیم‌خورده رها کردن غذاست.

پژوهشگران همچنین می‌گویند کودکانی که از دسترسی به خوراکی‌های مشخصی منع می‌شوند، از سنین آغازین زندگی به سمت چاقی می‌روند.

به گمان دانشمندان، چندین برابر شدن ولع کودک به خوراکی‌هایی که از آن‌ها منع شده، نقش مهمی در این زمینه دارد.
منبع: پزشکان بدون مرز
برچسب ها: کودک ، غذا ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار