يك كارشناس تغذيه گفت: گوشت بوقلمون در مقايسه با گوشت مرغ ارزش غذايي بالاتري ندارد و مصرف آن به بيماران قلبي توصيه نمي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ دردانه حسين عنوان كرد: گوشت بوقلمون به عنوان منبعي سرشار از فسفر (14 درصد در 100 گرم گوشت) و پتاسيم (7 درصد در 100 گرم گوشت)، ماده غذايي مناسبي براي كودكان محسوب مي‌شود.

 

وي افزود: همچنين وجود برخي ويتامين‌هاي گروه B به خصوص ويتامين B2 و نيز اسيدهاي آمينه تريپتوفان در گوشت بوقلمون، با تاثير مثبتي كه بر روي اعصاب مي‌گذارند، نوعي خاصيت آرامش‌بخشي براي انسان در بر دارد.

 

اين كارشناس تغذيه مصرف گوشت بوقلمون را به بيماران ديابتي توصيه كرد و ادامه داد: گوشت بوقلمون به دليل دارا بودن چربي‌هاي اشباع شده كم، پروتئين بالا و درصد كربوهيدرات پايين موجب پايين آوردن گلاتين اندكس شده و در نتيجه براي بيماران ديابتي فاقد كلسترول بالا مفيد مي‌باشد. همچنين درصد بسيار كم چربي‌هاي اشباع شده در اين گوشت، مصرف آن را براي افرادي كه  داراي كبد چرب هستند مناسب مي‌كند.

 

وي با اشاره به درصد بالاي سديم و كلسترول در گوشت بوقلمون گفت: ميزان سديم در گوشت بوقلمون 335 ميلي‌گرم در يك واحد گوشت (330 گرم) بوده كه به همين دليل خوردن گوشت بوقلمون به ميزان زياد به بيماران قلبي توصيه نمي‌شود. همچنين به دليل كلسترول بالاي اين گوشت (بين 12 تا 14 درصد) مصرف گوشت بوقلمون براي افراد با كلسترول بالا مضر است.

 

حسين به مقايسه گوشت بوقلمون و گوشت مرغ پرداخت و اظهار كرد: اگر سينه مرغ و بوقلمون را مقايسه كنيم، ميزان پروتئين موجود در گوشت مرغ بيشتر بوده و از نظر ميزان كلسترول، گوشت مرغ بدون پوست، كلسترول بسيار پايين‌تري نسبت به گوشت بوقلمون دارد. از اين رو، با در نظر گرفتن تفاوت قيمت بين گوشت بوقلمون و گوشت مرغ، استفاده از گوشت مرغ در سبد غذايي توصيه مي‌شود./س
برچسب ها: سود ، ضرر ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.