وزیر راه و شهرسازی گفت: 65 درصد راه‌های روستایی بالای 20 خانوار در سطح کشور آسفالت شده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد علی نیکزاد در جمع خبرنگاران در حاشیه آئین بهره‌برداری از پروژه‌های راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: در سال 85 یک میلیون و 300 هزار واحد مسکن شهری و روستایی در سطح خراسان رضوی داشتیم. که دولت نیز در این 8 سال ساخت 265 هزار و 500 واحد را آغاز به کار کرد.

وی افزود: تا به امروز یکصد و 65 هزار واحد مسکونی به افتتاح رسیده و یکصد هزار واحد باقی مانده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: عمده واحدهای مربوط به شهر مشهد مقدس و شهر جدید گلبهار و بینالود است که امروز نیز بنده در جریان سفر خود از شهر جدید گلبهار و بینالود بازدید به عمل می‌آورم.

به گفته وی؛ تا پایان سال 92 باقیمانده واحدهای مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده و مشکلاتی پیش روی مسکن حل خواهد شد.

نیکزاد متذکر شد: مردم عزیز بدانند عمده پروژه‌های باقیمانده با تعاونی‌ها بوده و تعاونی‌ها نیز جایگاه قانونی خود را دارند.

وی با اشاره به جایگاه فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اذعان داشت: بالغ بر یکصد و 50 پرواز روزانه در فرودگاه مشهد نشست و برخواست می‌کند. در همین راستا امروز نیز شاهد افتتاح پروژه‌های مهمی از جمله توسعه ترمینال و افزایش پارکینگ هواپیما خواهیم بود.

نیکزاد با اشاره به پروژه پارکینگ طبقاتی این فرودگاه اظهار امیدواری کرد: که تا پایان سال 92 این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه در بخش دیگری از سخنان با اشاره به دیگر برنامه‌های سفرش به خراسان رضوی گفت: در این سفر مقرر شده به صورت هوایی راه‌های روستایی و شهری را بازدید کنم و سپس به شهر درگز سفر کرده و مباحث تجارت خارجی و پایانه‌ها را پیگیری کنیم.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به موضوع راه روستایی و افتتاح 37 کیلومتر راه روستایی در سطح خراسان رضوی اذعان داشت: در سطح کشور در حال حاضر 65 درصد راه‌های روستاهای بالای 20 خانوار آسفالت شده است که البته این عدد در این استان بیش از این است.

وی تصریح کرد: انشاء‌الله توافق خواهیم کرد که از طریق ملی اعتبار و قیر در اختیار استان خراسان رضوی قرار داده شود تا شاهد اتفاق مبارکی در حوزه‌های راه‌های روستایی نیز باشیم.


برچسب ها: خانوار ، کشور ، آسفالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.