گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب با حضور مهدی تاج سرپرست سازمان لیگ فوتبال برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب با حضور مهدی تاج سرپرست سازمان لیگ فوتبال آغاز شد.
مهدی تاج در این برنامه جایگزین مهمان اصلی علی کفاشیان بود.تاج ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اتفاقات هفته گذشته، حضور حماسی در انتخابات و صعود مستقیم به جام جهانی را تبریک گفت.
تاج در خصوص صعود مستقیم به جام جهانی آن هم به عنوان تیم اول گروه عنوان کرد:از صعود مستقیم به جام جهانی بسیار خوشحالیم.برای این صعود برنامه ها و تلاش زیادی انجام دادیم.لیگمان را با برگزاری مسابقات فشرده در تاریخ 20 اردیبهشت به پایان رساندیم و همین باعث شد تا کی روش 45 روز فرصت در اختیار داشته باشد.
وی افزود:ما در سه دیدار اخیر نتیجه ای کسب کردیم که حتی خوش بین ترین افراد نیز تصورش را نمی کردند.در سه دیدار توانستیم 9 امتیاز کسب کنیم در حالی که بسیاری از کارشناسان به رفتن تیم ملی به پلی آف فکر می کردند.
تاج تصریح کرد:گل بازی با قطر و کره جنوبی گل های استثنایی بودند که معتقدم این گل ها و به طور کلی نتایج اخیر تیم ملی در وهله اول خواست خدا و سپس حاصل تلاش و اراده ی بازیکنان بود.
هجمه کره ای ها به نفع تیم ملی شد
مهدی تاج در خصوص دیدار ایران کره جنوبی بیان کرد:در دیدار پایانی تیم ملی که نتیجه اش بسیار مهم بود کره ای ها هجمه ای بر ضد تیم ما انجام دادند که البته به نفع ما شد.
وی افزود:وقتی سرمربی کره در مصاحبه ای گفت که از ایرانی ها بدش می آید همین قضیه اراده ای شد تا بازیکنان با انگیزه و تلاش بیشتری بازی کنند و این فضای رجزخوانی به نفع تیم ملی شد.
به پلی آف می رفتیم صعود نمی کردیم
تاج در مورد شرایط صعود تیم ملی بیان کرد:عقیده شخصی من این است که اگر به پلی آف می رفتیم صعودمان غیرممکن می شد.
وی تصریح کرد:علاوه بر این شرایط لیگمان نیز در صورت رفتن به پلی آف بسیار عجیب و غریب می شد چون می بایست تعطیلی و وقفه زیادی در کارمان داشتیم.
سرپرست سازمان لیگ فوتبال ادامه داد:در جلسه چند ساعته ای که چندی پیش با کی روش داشتیم برنامه های کامل تیم ملی در صورت صعود چه به صورت مستقیم و چه به صورت پلی آف را طرح ریزی کرده بودیم و اگر راهی پلی آف می شدیم می بایست 3 یا 4 اردوی 20 روزه برای تیم می گذاشتیم و در مسابقات نیز حریفانمان تیم هایی بودند که بردنشان بسیار سخت بود.
وی ادامه داد:بهترین و ایده آل ترین حالت برای ما این بود که به عنوان تیم اول به جام جهانی راه پیدا کنیم که خوشبختانه این اتفاق نیز افتاد.
دوست داشتم کره به جام جهانی نرود
تاج در خصوص تیم کره جنوبی اظهار کرد:علاقه داشتم تا ازبکها در بازی پایانی خود مقابل قطر گل بیشتری می زدند و ما هم کره را می بردیم تا ازبکستان با تفاضل گل بالاتر راهی مسابقات جام جهانی شود و کره جنوبی از صعود مستقیم به این رقابتها باز بماند.
وی افزود:اظهار نظر سرمربی کره فوتبالی  درست نبود و از این بابت ناراحت شدیم.البته ما 4 سال گذشته نیز توسط همین کره ای ها نتوانستیم به جام جهانی برویم.
کی روش به لیگ برتر اعتماد کرد
مهدی تاج در خصوص بازیکنان تیم ملی گفت:کی روش به لیگ برتر و بازیکنانش اعتماد کرد.بازیکنانی که وی به تیم ملی دعوت کرد از بهترین مهره های تیم ملی بودند.به عنوان مثال وی بیشتر خط دفاع خود را از تیم استقلال تهران که بهترین خط دفاع لیگ را دارد انتخاب کرد.قوچان نژاد یک امتیاز مثبت دیگر در تیم کی روش بود .
وی تصریح کرد:مجموعه لیگ همیشه در دسترس است و اگر پویا و پربازده باشد قطعا در تقویت تیم ملی نیز بی تاثیر نخواهد بود.
 تاج ادامه داد:حالا تیم ملی ما به جام جهانی صعود پیدا کرده است و جزو 32 کشور برتر جهان در این رقابتهاست و علاوه بر مسائل فوتبالی از جنبه های دیگر نیز رصد می شود و در این قضیه همه مسولان مربیان و مردم تاثیر داشتند و همه کمک کردند تا تیم ملی به جام جهانی صعود پیدا کند.
دور رفت ضعیف و دور برگشت ایده آلی داشتیم
سرپرست سازمان لیگ فوتبال بیان داشت:در میان گروه های دیگر گروه خوبی داشتیم.گروه ما آسان بود اما خودمان کار خودمان را سخت کرده بودیم.باختی که به لبنان دادیم یا سه امتیازی که ازبک ها از ما گرفتند نمونه این موارد بود.ما در دور رفت بسیار ضعیف کار کردیم اما در دور برگشت ایده آل ظاهر شدیم.
وی ادامه داد:در دور برگشت نیز با مشکلاتی مواجه بودیم.به عنوان مثال کره ای ها در بازی پایانی بدترین منطقه را برای بازی با ما در نظر گرفته بودند.بارندگی،لغزندگی و فشار روانی کار را برای ما سخت کرده بود که البته خوشبختانه موفق شدیم به برد برسیم.
تاج افزود:جام جهانی جای بهترین تیم های دنیاست و 32 کشور صاحب فوتبال و صاحب سبک در آن حضور پیدا می کنند و طبیعی است روبه رو شدن با آنها دشوار باشد.لیگ برتر ما از 21 تیرماه شروع می شود و سعی می کنیم بازی ها را در روزهای تعطیل بیاندازیم که مردم بتوانند به ورزشگاه ها بروند و تمام تلاشمان لیگ پویا و تیم ملی قدرتمند است.
کی روش در تیم ملی ماندنی است
مهدی تاج در خصوص همکاری کی روش بیان کرد:احساس من این است که کی روش در تیم ملی ماندنی است.با کی روش صحبت هایی شده است و وی هم آمادگی کار با تیم ملی را دارد و هم علاقه دارد با تیم ما کار کند.
تاج در خصوص پدیده سازی در لیگ نیز بیان کرد:پدیده سازی به تنهایی کار کی روش نیست.اما می توان در فرصت باقی مانده تیم ملی را جوان تر کرد.ضعف عمده تیم ملی بازی های تدارکاتی است که آن را در دستور کار داریم.
وی افزود:خوشبختانه تیم ملی از لحاظ سخت افزاری در شرایط خوبی است.کمپ تیم ملی ما قابل مقایسه با کمپ های ژاپن و کره جنوبی است و همه امکانات را دارد و با آمدن کی روش حتی نسبت به گذشته تکمیل تر نیز شد.


صعود به جام جهانی، اسپانسرها را به تیم ملی علاقه مند کرد
تاج در خصوص شرایط مالی تیم ملی تاکید داشت:خوشبختانه با صعود مستقیم به جام جهانی سر و کله اسپانسرها نیز به تیم ملی باز می شود و از نظر مالی مشکلی نخواهیم داشت.
وی افزود:علاوه بر این دولت نیز کمک های زیادی به تیم ملی خواهد داشت و امیدوارم تا سال آینده سال بسیار خوب و پرباری برای تیم ملی کشورمان باشد.
 وی ادامه داد:وزارت ورزش وجوانان نیز بر حسب توانمندی ها به تیم ملی کمک کرده و می کند.
معیارهای AFC با دیگران تفاوت دارد
سرپرست سازمان لیگ فوتبال عنوان کرد:ما هیچ نفوذی در AFC نداریم و برخی انتقادها به انتخاب فدراسیون به عنوان برترین فدراسیون آسیا بی منطق است چراکه معیارهای AFC برای انتخاب بهترین فدراسیون با دیگران تفاوت دارد.
وی تاکید کرد:AFC به روند و سیستم فدراسیون توجه می کند که آیا گام های فدراسیون روبه رشد است یا خیر.همچنین حلقه های زنجیری نونهالان،نوجوانان،جوانان،امید و بزرگسالان باید به هم پیوسته باشد.این گونه مسائل برای AFC  اهمیت دارد.
وی ادامه داد:ما اگر در AFC نفوذ داشتیم در قرعه ها و رخدادهای دیگر به نفعمان نتایجی رقم می خورد.به عنوان مثال تیم کره جنوبی در دور آخرین دیدارها میزبان یوده است که به این قضیه انتقادهایی 
وارد است.
خوشحالیم کی روش توصیه ناپذیر است
تاج بیان داشت:معتقدم مربی که بپذیرد دیگری برایش تصمیم بگیرد مربی نیست و خوشحالیم که کی روش در این زمینه بسیار حرفه ای است و در خصوص رحمتی و عقیلی خودش تصمیم می گیرد.تیم ملی جای بهترین هاست و من نیز این دو بازیکن را بسیار دوست دارم و معتقدم مسیر رحمتی و عقیلی پذیرفتن کی روش است و امیدوارم به زودی به تیم بازگردند.
فوتبال پایه به دکان کاسبی تبدیل شده است
سرپرست سازمان لیگ فوتبال گفت:متاسفانه فوتبال پایه به دکان کاسبی تبدیل شده است ولی AFC قانونی گذاشته که 20 درصد هزینه های هر باشگاه باید اختصاص به تیم های پایه داشته باشد.این قضیه در نهایت به نفع فوتبال کشورمان خواهد بود.
وی افزود: AFC خودش برای بازرسی به کشور می آید و در 28 تیرماه به صورت رندم از 4 باشگاه ما در این زمینه دیدن خواهد کرد و اگر باشگاه ها بر اساس این قانون کار نکرده باشند حذف خواهند شد.
پیام رهبری وظیفه ما را سنگین تر کرد
تاج در انتهای گفتگوی خود در خصوص پیام تبریک مقام معظم رهبری به صعود تیم ملی عنوان داشت:اینکه بالاترین عضو کشور که هم حجت شرعی دارد و هم ولی فقیه و رهبر ماست راجع به فوتبال نظر می دهد و اظهار رضایت می کند توفیق بزرگی است و نمره قبولی برای ماست.پیام مقام معظم رهبری هم در روحیه بازیکنان و هم در روحیه مردم تاثیر گذاشت و البته وظیفه ما را نسبت به گذشته سنگین تر کرد.
برچسب ها: ویژه ، خبری ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار